معاون استاندار مازندران عنوان کرد:

کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در مازندران

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۷۰۴۳۰
معاون اقتصادی استاندار مازندران از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در مازندران خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در مازندران از ۷.۸ به ۵.۸ کاهش پیدا کرده است. ‎
۰
plusresetminus
کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در مازندران
به گزارش بلاغ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران نرخ بیکاری استان مازندران را ۲/۴ درصد پایین تر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: بطوریکه نرخ بیکاری متوسط کشوری ۸/۲ درصد و نرخ بیکاری استان ۵/۸ درصد است.

خیریانپور ادامه داد: مازندران بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته و رتبه دوم کشور را از جهت کاهش نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: صنعت و تولید همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

خیریانپور افزود: همچنین مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود.

وی اظهار کرد: این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱