تاریخ انتشارشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۶۸۸۰۷
واعظ عربستانی برنامه‌های جدید سرگرمی بن‌سلمان که تحت عنوان اصلاحات فرهنگی در حال تبلیغ و اجراست را «گمراهی برای جوانان» خواند و از مقامات ارشد رژیم آل‌سعود خواست تا از خدا بترسند و روند نابودی دین اسلام را متوقف کنند.
۰
plusresetminus
خطیب عربستانی به آل‌سعود: نابودی اسلام را متوقف کنید
به گزارش بلاغ؛ روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» اوایل بهمن‌ماه در گزارشی نوشته بود که مردم پس از انتقال به بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها در عربستان یکی پس از دیگری ناپدید می‌شوند؛ اما در عین حال، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد این کشور نه تنها اجازه داده مجالس رقص زنان و مردان با هم برگزار شود حتی تا حدی بودجه آن را هم تأمین کرده است. این پارادوکس‌ها، منعکس‌کننده تحول بنیادینی است که بر اقتصاد و زندگی اجتماعی در عربستان تأثیر گذاشته است.
«عماد المبیض»، واعظ سعودی و خطیب مسجد ملک «عبدالعزیز»، در پیامی توئیتری خطاب به «سلمان عبدالعزیز»، شاه عربستان، ولی‌عهدش، «ترکی آل الشیخ»، مشاور ولی‌عهد و رئیس ‌اداره سرگرمی در این کشور گفت: «در این کشور از خدا بترسید.» المبیض در فیلمی که در توئیتر منتشرکرده، می‌گوید: «برای احقاق حق و تبیین حقیقتی که خداوند به اهل معرفت امر فرموده است، پیام خود را به محضر ملک سلمان بن‌عبدالعزیز و محمد بن‌سلمان بن‌عبدالعزیز ارسال می‌کنم و می‌گویم که من مشاور امین شما هستم.» آن‌طور که فارس نوشته، المبیض در ادامه تصریح کرده: «در اداره امور این مملکت از خدا بترسید و روند نابودی دین اسلام و جایگزینی آن با هویت‌های دیگر را متوقف و اصلاح کنید. این کشور بر اساس ایمان و برپایی و اجرای دین خدای متعال تأسیس شده است و آنچه امروز می‌گذرد برخلاف آن اصولی است که کشور بر پایه آنها بنا شده است.»
المبیض بخش دیگری از سخنان خود را متوجه «ترکی آل الشیخ»، رئیس‌ اداره سرگرمی در سعودی کرد و ضمن مسئول دانستن او در برگزاری مهمانی‌های شبانه مختلط با حضور ستاره‌ها، گفت: «درباره مسیر جوانان و دختران ما از این نسل از خداوند متعال بترسید. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌‌سلم می‌فرماید: هیچ بنده‌ای نیست که الله متعال عده‌ای را تحت سرپرستی او قرار دهد و او درحالی بمیرد که به زیردستانش خیانت کرده است، مگر اینکه الله متعال بهشت را بر او حرام می‌گرداند.» اما چنان‌که در ابتدای این گزارش به نقل از روزنامه انگلیسی آمد، ولنگاری برتابیده می‌شود، اما انتقاد نه! پس از مدتی کوتاه این مبلغ سعودی در توضیح اظهارات پیشین خود ویدئویی منتشر کرد و گفت: «ممکن است برخی از اظهارات من در ویدئوی سابق برداشت نادرستی کرده باشند. اینک می‌خواهم توضیح دهم که این کشور و سران آن و مردم آن از نعمت امن و امان و رفاه و پیشرفت بهره‌‌مند هستند. خداوند این نعمت را مستدام بدارد و این کشور را از هرگزندی محفوظ کند.» [!!] آن‌طور که «العالم» در گزارش خود آورده است، فعالان فضای مجازی اما بر این عقیده‌اند که ویدئوی دوم المبیض به نظر می‌رسد که در داخل دفتر تحقیقات دستگاه امنیت دولت عربستان ضبط شده است و او اینک به سبب اظهارات پیشین خود تحت بازداشت است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳