تاریخ انتشارشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۸۳۰۱
مشاور ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه شاه یک اشتباه بزرگ کرد که تمام تمرکزش بر روی دانشگاه و دانشجو بود و غافل از مساجد شد؛ گفت: مساجد پایلوت و مرکز تجمع جوانان و طلبه‌های ما و پایگاه مردمی بود و ما توانستیم با فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی با داشتن جوانانی هوشیار و بیدار مساجد، سیستم فاسد رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنیم و انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد.
۰
plusresetminus
پیروزی انقلاب اسلامی در سایه فرهنگ عاشورایی و به دست جوانان حاصل شد
به گزارش بلاغ، سردار سرتیپ فتح الله جعفری مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح کشور در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن امسال در چالوس، اظهار کرد: مردم غیور و انقلابی چالوس در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضوری  پرشور و حماسی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شاه به تصور خودش فکر میکرد که دولتش ماندگار خواهد شدt اما با قیام ۱۹ دی مردم، رژیم شاه ملعون تصور نمی‌کرد این قیام به انقلاب تبدیل شود؛ چرا که  این حرکت با بصیرت مردم برای پهلوی بسیار سنگین بود.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح کشور، با بیان اینکه متاسفانه در زمان پهلوی سه کشور  امریکا، انگلیس و اسرائیل پشتیبانی محمد رضا پهلوی در کشور حضور داشتند و سرمایه‌های ما را می‌بردند؛ خاطرنشان کرد: آن زمان شاه نتوانست کشور را اداره کند همه چیز را واگذار می‌کرد؛  نفت اسرائیل و آمریکا  را کامل تامین می‌کرد و درقبال نفت تجهیزات دریافت می‌کرد و با خوش گذرانی‌هایشان درآمد نفتی به باد می‌رفت و زیربنایی برای کشور درست نشد.

سردارجعفری ادامه داد: در همین چالوس نه جاده‌ای، نه برقی و امکاناتی مناسب وجود نداشت،  به طوری که از سال ۱۳۲۷تا انقلاب ۵۷ طی ۲۰ سال، ۵۰میلیارد تسلیحات نظامی خریداری می‌کرد که در زمان جنگ هیچ کدام در مقابل ارتش عراق و صدام کاربردی هم نداشت.

وی عنوان کرد: سه کشوری که از منابع ما استفاده می‌کردند آغازگر جنگ بودند و با تمام توان آمریکا، جنگ را شروع کرد و صدام فقط عامل جنگ بود و ما در ۴ ماه جنگ شکست خوردیم؛ چرا که تسلیحات ما برای جنگ نبود و فرسوده بود و ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ازخاک ما را اشغال کردند.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح کشور، اعلام کرد:  در زمان دفاع مقدس، مردم و جوانان پای کار آمدند، عقبه‌ها را بستند، خطوط را مستحکم کردند، حسن تهرانی‌ها آمدند موشک تا برد ۲هزار کیلومتر ساختند و در زمان دفاع مقدس، ما سعی کردیم خودمان تسلیحات بسازیم و اینگونه شد که شکست حصر آبادان و کربلای ۲۵ رقم خورد.

سردار جعفری عنوان کرد: ما نیل ایرانیم، مردان غیور و توانمند و قدرتمند مانند حسن باقری‌ها،  همت‌ها، متوسلیان‌ها، مرتضی قربانی‌ها و انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگ داریم.  

وی تاکید کرد: شاه یک اشتباه بزرگ کرد که تمام تمرکزش بر روی دانشگاه و دانشجو بود و غافل از مساجد شد؛ چرا که  مساجد پایلوت و مرکز تجمع جوانان و طلبه‌های ما و پایگاه مردمی بود و ما توانستیم با فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی با داشتن جوانانی هوشیار و بیدار مساجد، سیستم فاسد رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنیم و انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح کشور، افزود: مسجد پایگاه رژیم شاهنشاهی را در هم کوبید و انقلاب کرد و را هپبمایی باشکوه امروز مردم چالوس برگرفته از تظاهراتی این که از مساجد و حسینیه‌ها و از فرهنگ حسینی  آمده است.

سردار جعفری با اشاره به مقام شاخص رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)؛ تصریح کرد: امام خمینی یک مستعد و شخصیت برجسته و شجاع تنها ایستاده در مقابل رژیم پهلوی بود که با یک سخن و یک فرمان مردم و جوانان به خیابان امدند و انقلاب پیروز شد؛ امام خمینی انقلاب را با اقتدار به پیروزی رساند و با اقتدار جنگ را اداره کرد و عزت را به مردم برگرداند و یاد امام باید همواره در ذهن‌ها و دل‌ها باشد.

وی مطرح کرد: اکنون انتظار ما از دولتمردان این است که به جوانان میدان بدهند، از جوانان تحصیلکرده و تفکر نسل باهوش  امروز در اداره کشور استفاده کنند؛ نسل امروز، نسل مخترع و توانمندی هستند و میدان برای جوانان باز شود تا پای کار بیایند.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح کشور، متذکر شد: ما برای عزت استقلال کشور نیاز به بیگانه نداریم و همه چیز در داخل کشور است و  هشتمین منبع اقتصادی دنیا در اختیار ماست و توانمندیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱