تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۶۴۸۳۹
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در رشته توئیتی درباره «انقلاب ربات‌ها» و چگونگی رشد هشتگ مهسا امینی توضیحاتی ارائه کرد.
۰
plusresetminus
رونمایی از «انقلاب ربات‌ها»/ هشتگ مهسا امینی چگونه رشد کرد؟
به گزارش بلاغ، مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در رشته توئیتی درباره «انقلاب ربات‌ها» و چگونگی رشد هشتگ مهسا امینی توضیحاتی ارائه کرد.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در اکانت توییتری خود نوشت:
#رشتو۱/ پایشگر جهانی تاک واکر میگوید در تمام توییتر جمعا تا این لحظه ۴۹۳ هزار اکانت شامل مخالف، موافق و خنثی، هشتگ #مهسا_امینی را منتشر کرده اند. با ۸۴.۵ میلیون توییت و ریتوییت. که در این میان تنها ۳ میلیون و ۷۴ هزار توییت و‌ بقیه ریتوییت (بازنشر) است! این یعنی #انقلاب_رباتها

 
 
۲/ تاکید میکنم این ۴۹۳ هزار اکانت شامل همه اکانتهای مخالف، موافق و خنثی نسبت به موضوع #مهسا_امینی است. اما یک گروه خاص و عمدتا ضدانقلاب با کار رباتیک، رکورد میانگین هراکانت ۱۷۴ هزار توییت و ریتوییت را در این پویش ثبت کرده. نمونه کوچک زیر هرکدام ۳۰۰ تا ۱۷۰۰ توییت و ریتوییت دارند!!

 
 
۳/ این را هم دقت کنید که ۴۹۳ هزار اکانت در هشتگ #مهسا_امینی اصلا به معنای ۴۹۳ هزار نفر نیست. با توجه به تعداد بالای اکانت های بدون مخاطب در این پویش که طی ۳ ماه گذشته ایجاد شدند، تعداد زیادی از این ۴۹۳ هزار اکانت توسط افراد معدودی اداره می شوند. ۶۰۰ اکانت زیرنمونه کوچکی ازآنهاست:

 
۴/ اما احساس کاربرها به موضوع #مهسا_امینی چه بوده است؟ برخی دوست داشتند القا کنند که بیشترین احساس نسبت به این ماجرا «خشم» بوده است! این در حالی است که تاک واکر معتقد است  ۲۸.۸ درصد با موضع منفی، ۱۰.۵ درصد با نگرش مثبت و ۶۰.۶ درصد بدون سو گیری با این هشتگ تولید محتوا کرده اند.
 

 
۵/ تاک واکر همچنین ۷۲ ربات در پویش #مهسا_امینی را معرفی میکند که با ریتوییت های بسیار بالا و به صورت ماشینی آمار این هشتگ را بالا برده و توازن میان تعداد کاربر (۴۹۳ هزار اکانت) و تعداد توییت و ریتوییت را کاریکاتوری کرده اند. بخشی از آنها را مرور کنید:

 
 
۶ و پایان/ این پویش از ابعاد دیگری هم قابل بررسی است که پیشنهاد می کنم حتما توسط کارشناسان تحلیل شود. مثلا به این سوال پاسخ داده شود که آیا برخی سیاسیون و سلبریتی ها اسیر #انقلاب_رباتها می شوند؟ یا این افراد آگاهانه جزوی از ابزار ذهنیت سازی های کاذب هستند؟

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲