تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۶۲۳۴۱
جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» در روز پنج‌شنبه 26 خردادماه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و نمایش ظرفیت‌های گردشگری، توریستی، کشاورزی، صنایع‌دستی برگزار می‌شود.
۱
plusresetminus
جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» برگزار می‌شود
به گزارش بلاغ؛ حمید آهنگری دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جشنواره کیاسر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و نمایش ظرفیت‌های گردشگری، توریستی، کشاورزی، صنایع‌دستی و توانمندی‌های مرکز چهاردانگه و با مشارکت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در روز پنج‌شنبه 26 خردادماه از ساعت 10 صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، خاطرنشان کرد: آداب و سننی در کیاسر وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها نظیر سنت «محرم پلاخوار» به صدها سال قبل بر می‌گردد و برخی از این آداب و سنن، منحصر به این دیار است و در هیچ کجا این اتفاق نمی‌افتد.


آهنگری ادامه داد: در این جشنواره آداب و سننی نظیر عروس یار، بازی‌های سنتی کیاسر، آشپزی، فرهنگ روضه و تعزیه‌خوانی و موسیقی محلی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی از همکاری ضعیف دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برگزاری این جشنواره انتقاد کرد و گفت: در حالی که دود و ترافیک فعالیت بسیاری از فعالان صنعتی را مردمان کیاسر و روستاهای اطراف این واحدها تحمل می‌کنند اما این واحدها از حمایت حداقلی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره، دریغ کردند.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، عنوان کرد: ما امیدواریم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب اتحاد بین چهاردانگه، دیده‌شدن ظرفیت‌های فراوان این منطقه و در ادامه برگزاری جشنواره‌های بزرگی در سطح چهاردانگه شود تا برخی از تولیدات محلی، کشاورزی و بومی این منطقه  به یک «برند» مبدل شود.

آهنگری تاکید کرد: قطعا برگزاری جشنواره‌های جزیره‌ای بازخورد و دستاورد مورد انتظار برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بکر و فراوان چهاردانگه را نخواهد داشت و برگزاری جشنواره‌های موضوعی یکپارچه و منسجم در سطح چهاردانگه می‌تواند ثمرات فراوانی را برای منطقه بدنبال داشته باشد.

وی اعلام کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی با بیش از 80 غرفه، توانمندی‌های محلی کیاسر را از گل و گیاه، گلاب و آشپزی گرفته تا محصولات کشاورزی، دامداری و غیره به نمایش خواهد گذاشت.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، متذکر شد: بنا داریم تا این جشنواره را به صورت فصلی طی سالیان آتی ادامه دهیم و به جایی برسیم که برای کیاسر به انتخاب یک روزی برسیم که حول آن روز، اقدام به برگزاری یک جشنواره بزرگ یک هفته‌ای کنیم.

آهنگری یادآور شد: نیمی از خانه‌های مسکونی کیاسر را بافت‌های قدیمی تشکیل می‌دهند که ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه بومگردی و گردشگری در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳