تاریخ انتشارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۶۱۱۳۶
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دنبال حمله امروز نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و نگهبانان مسجد الاقصی در بیانیه‌ای برای انتفاضه سراسری دفاع از الاقصی در دهه سوم ماه رمضان فراخوان داد.
۰
plusresetminus
قیام سراسری دفاع از الاقصی در دهه سوم ماه رمضان ادامه دارد
به گزارش بلاغ، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که پهپادهای رژیم صهیونیستی با پرتاب گاز اشک آور به سمت نمازگزاران فلسطینی که پس از اقامه نماز جمعه در صحن‌های مسجد الاقصی مشغول راهپیمایی بودند، دستکم 57 نفر را دچار حالت خفگی کردند.

بر اساس این منبع، ۱۴ نفر از آنها از جمله ۹ کودک به بیمارستان منتقل شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان خواستار بسیج عمومی ملت فلسطین در همه سرزمین‌های فلسطینی شد و گفت: فلسطینیان باید برای رویارویی با رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن انتفاضه بزرگی به راه اندازند و روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان را با عزیمت به سمت مسجد الاقصی در آنجا اعتکاف کنند.

حماس ادامه داد: این انتفاضه به منظور دفاع از قدس، مسجد الاقصی و یاری نگهبانان قهرمانی است که فقط همین امروز ده ها نفر آنها در مقابله با حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیده و مجروح شدند.

این جنبش، وحدت ملت فلسطین و مقاومت آن را سد نفوذناپذیری در رویارویی با رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن خواند و افزود: هرگز به آنها اجازه داده نمی‌شود نقشه‌های شوم خود را در مسجد الاقصی و بیت المقدس آغشته به خون پاک شهدا به اجرا گذارند.

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هم تاکید کرد نگهبانان قدس می‌دانند که مقاومت در غزه در هیچ کجا پشت آنها را خالی نمی‌کند و با دقت نظر در رفتار اسرائیل در زمان مناسب حرف خود را خواهد زد.

الحساینه با تاکید بر اینکه نبرد سیف القدس معادلات خود را تثبیت کرد، گفت: نگهبانان قدس می‌دانند که مهار تجاوز دشمن و یورش‌های آن از طریق مقابله  و درگیری با شهرک‌نشینان صهیونیست ممکن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱