تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۵۳۹۱۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شهریور ماه سال ۹۹ آقای روحانی گفتند با بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت نیرو، سال آینده قطعی برق نداریم.‌
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون انرژی مجلس: روحانی وعده داده بود سال 1400 قطعی برق نداریم
به گزارش بلاغ؛ رمضانعلی سنگدوینی با ‌اشاره به قطعی‌ها و خاموشی‌های اخیر برق تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۹ آقای روحانی در پروژه‌هایی که هر هفته وزارت نیرو تحت عنوان پویش الف، ب ایران به بهره‌برداری می‌رساند، گفتند که دیگر با این بهره‌برداری، سال آینده قطعی برق نداریم.‌ چه می‌شود که سال گذشته اینگونه پیش‌بینی می‌شود ولی در حال حاضر قطعی برق داریم.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به تازگی و در هفته‌ گذشته وارد مدار شده است، افزود: در بودجه 1400، مجلس مصوب کرد که هزینه برق مشترکان کم‌مصرف از محل گران شدن تعرفه پرمصرف‌ها، رایگان شود. باید برای بخش خانگی نظام تعرفه‌گذاری را به نفع مردم تغییر داد. مشترکان پرمصرف بسیار بیشتر از مردم عادی یارانه دریافت می‌کنند و عدالت در توزیع یارانه‌های انرژی رعایت نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: تعرفه‌گذاری فعلی به گونه‌ای نیست که مشترک پرمصرف قیمت تمام شده را بپردازد و کمتر از آن را پرداخت می‌کند. عملا با این تعرفه‌ها، افراد پرمصرف به هیچ وجه به سمت صرفه‌جویی نخواهند رفت. در برخورد با مشترکینی که پرمصرف‌اند باید بالاترین قیمت و آن چیزی که به عنوان قیمت‌ تمام‌شده هست را از آنان بگیرند.

سنگدوینی با ‌اشاره به تولید برق توسط صنایع گفت: برخی از صنایع به راحتی می‌توانند از طریق سی اچ پی و تولیدات کوچک، برق مصرفی خود را تامین کنند. مسئله‌ بعدی این است که بخش خصوصی را رها کردیم و تقویت نکردیم‌. بخش خصوصی حدود 26 هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکار است.

وی با بیان اینکه از برنامه‌ توسعه‌ ششم در زمینه تولید برق عقب هستیم، ادامه داد: از طرفی کشور ما حدود 300 روز آفتابی در سال دارد اما از این انرژی خدادادی بهره‌ای نبرده‌ایم و نتوانستیم آن چنانکه نیاز هست از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر دنیا به سمت حمایت از بخش خصوصی و استفاده از انرژی‌های پاک رفته است، ولی ما از سرمایه‌گذار کمتر حمایت کردیم. البته مشکلات ساختاری صنعت برق نیز بسیار تاثیرگذار است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷