تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۵۰۳۲۵
فرمانده سپاه کربلا از کمک ۴۴۶ میلیارد تومانی از آغاز نهضت کمک‌های مومنانه تا به امروز خبر داد و افزود: با کمک مردم و خیرین همیشه در صحنه بسته‌های معیشتی در مراحل مختلف تهیه و به نیازمندان تحویل شد.
۰
plusresetminus
کمک مومنانه ۴۴۶ میلیارد تومانی مردم به نیازمندان
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در برنامه انعکاس که به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش شد، به تشریح طرح شهید سلیمانی و آغاز مرحله پنجم این طرح در مازندران پرداخت و گفت:این طرح از دی ماه سال ۹۹ برای اینکه در پیک سوم کرونا پیش بینی شده بود که تعداد فوتی‌ها به هزار نفر برسد، در کل کشور و مازندران آغاز به کار کرد که با کمک مردم و بسیجیان عزیز و مراکز درمانی سپاه که به صورت شبانه روزی در حال جهاد بودند، توانستیم آمار فوتی‌ها را کم و بیماری را کنترل کنیم.

مسلمی با اشاره به چهار تیم رصد اولیه، حمایتی، نظارتی و مراقبتی در طرح شهید سلیمانی، افزود: با آموزش‌های لازم و همچنین همراهی خوب مردم باعث شد که نتایج چشمگیری را در کاهش بیماری کرونا داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها من جمله علوم پزشکی همکاری مستمری با طرح داشتند، اضافه کرد: در مرحله پنجم اجرای این طرح، تمام اقشار ۲۲ گانه بسیج وارد میدان عمل شدند و امروز با ظرفیت اقشاری در حال اجرای این طرح هستیم.

مسلمی با اعلام اینکه از قشر بسیج محلات هم به صورت گسترده در این طرح استفاده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  ۴ هزار پایگاه در بسیج محلات داریم، سبب گستردگی کار در محله‌ها شده است.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به نقش بسیج جامعه پزشکی هم در طرح شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی به واسطه قرابت کاری و اینکه یکی از همکاران علوم پزشکی است، نقش دبیری این طرح را ایفا می‌کند.

مسلمی با تصریح  به نقش بسیج قشری در طرح شهید سلیمانی گفت: بسیج قشری در ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها به عنوان پایگاه سلامت فعال  است و نقش بیماریابی فعال و تست فوری کرونا و ... را برعهده دارد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مردم در  طرح شهید سلیمانی هم اشاره و اضافه کرد: ما یک یه نقش جدا نشدنی بین مردم و بسیج قائل هستیم. در واقع از قدرت و ظرفیت نرم مردم به نفع خود مردم استفاده می‌کنیم لذا بسیج جدای مردم نیست و بلکه خود مردم است و امروزه در تمامی حوزه‌ها فعال بوده  و نقش چشمگیر و اثرگذاری را در تمام حوزه‌های اقشاری دارد.

مسلمی در ادامه سخنان خود، از  فعالیت ۲۱  مرکز درمانی سپاه در مازندران هم خبر داد و گفت: تمامی این مراکز بصورت شبانه روزی در خدمت علوم پزشکی برای مقابله با کرونا و در حوزه خدمت رسانی به مردم فعال هستند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که در طرح شهید سلیمانی به دنبال قرنطینه معکوس برای افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، می باشیم، گفت: با کمک بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌های اقشاری این دسته از افراد شناسایی می‌شوند تا بتوان با قرنطینه معکوس از بروز بیماری کرونا پیشگیری کرد.

مسلمی در ادامه از کمک ۱۱ میلیارد تومانی مردم و خیرین در طرح شهید سلیمانی هم خبر داد و گفت:برای آن دسته از مردم که به واسطه ویروس کرونا، دچار آسیب شغلی شدند، بسته‌های معیشتی تهیه و بین آنان توزیع شد.
 
فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه در طرح شهید سلیمانی بصورت هدفمند به سراغ کسانی رفتیم که دچار آسیب شدند، خاطرنشان کرد:در محلات  شهری و روستایی با ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج، نیازمندان شناسایی، و بسته های بهداشتی همراه با بسته های معیشتی به نیازمندان اهدا شد.
 
مسلمی با بیان اینکه کمک ها فقط به بسته های معیشتی خلاصه نشده است، تاکید کرد : پرداخت قبوض، پرداخت اجاره بهای مغازه، کارت های هدیه، پرداخت اجاره خانه و  کمک هایی از قبیل به کسانی که دچار آسیب های معیشتی شدند، شد.
 
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به سفیران سلامت، در طرح شهید سلیمانی گفت: سفیران سلامت رابط ما در طرح هستند، تا کمک ها به صورت هدفمند به دست خانواده های نیازمند برسد.لذا  تمامی کمک ها با رعایت حفظ کرامت انسانی و عزت مومن، انجام شده است.

فرمانده سپاه کربلا  از کمک ۴۴۶ میلیارد تومانی از آغاز نهضت کمک‌های مومنانه تا به امروز هم خبر داد و افزود: با کمک مردم و خیرین همیشه در صحنه و همه ارگان‌ها ونهاد‌های حمایتی، بسته‌های معیشتی در مراحل مختلف تهیه و به نیازمندان تحویل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲