تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۳۰۴
، با توجه به فرصت یک‌ماهه وزارت ارشاد برای اجرایی شدن پروژه پردیس سینمایی امید گفت: از شهردار و شورای شهرانتظار داریم که تا فرصت از دست نرفته در اجرای کار تسریع کنند.
۰
plusresetminus
فرصت یک‌ماهه وزارت ارشاد برای اجرای پروژه پردیس سینمایی امید نور
به گزارش بلاغ، در آبان ماه سال 98 با توافق بین شهرداری شهر نور و سازمان سینمایی کشور، قرار بود بیستمین پردیس سینمایی کشور (طرح سینمای امید) در شهر نور احداث شود، بنابراین در حضور مدیرکل ارشاد مازندران، نماینده وقت شهرستان، فرماندار، رئیس وقت شورای شهر تفاهم‌نامه‌ای به امضای شهردار و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور رسید.

در ادامه با برنامه ریزی انجام شده با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در اوایل دی‌ماه همان سال کلنگ احداث این پردیس سینمایی به زمین خورد و قرار بود در فروردین امسال تکمیل و به بهره برداری برسد اما برخی مشکلات از جمله نبود پیمانکار، شرایط اقتصادی و تغییرات قیمت ارز سبب شد تا این اتفاق نیکو با توجه به همه پیگیری‌های انجام شده تا کنون بی نتیجه بماند.

در روزهای اخیر با توجه به تاخیر در اجرایی شدن پروژه، وزارت ارشاد با تعیین زمان و فرصت برای آغاز عملیات اجرایی تاکید کرد در صورتی که در فرصت تعیین شده اقدام خاصی صورت نگیرد، مجوز پردیس سینمایی از شهرستان نور به شهرستان دیگری منتقل می‌شود.

این اتفاقات و زمزمه‌ها و احتمال پرکشیدن مجوز پردیس سینمایی امید از شهرستان نور سبب نگرانی دوست‌داران فرهنگ و هنر و شهروندان شد، رسانه‌ها و فضای مجازی نیز این مطالبه را پیگیری ‌کردند که در پی این مطالبات جلسه‌ای با حضورفرماندار شهرستان و شهردار شهر نور با اصحاب رسانه برگزار و توضیحاتی ارائه شد.

در این جلسه ابتدا فرماندار شهرستان نور در توضیحاتی به چگونگی اختصاص مجوز احداث پردیس سینمایی امید و اتفاقات ماه‌های گذشته پرداخت و اظهار کرد: حدود ۱۷ ماه پبش بر اساس سیاست‌های وزارت ارشاد بیست پردیس سینمایی با استان‌های مختلف اختصاص داده شد، در مازندران نیز دربین ۲۲ شهرستان این مجوز به شهرستان نوراختصاص پیدا کرد.

علی شادمان افزود: امروز با توجه به فرصتی که وزارت ارشاد داده باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر پروژه اجرایی شود زیرا همه تلاش‌ها صورت گرفت، مسئولان همکاری کردند، ترک تشریفات انجام شد و مناقصه محدود انجام تا در اجرای کار تسهیل شود.

 وی تصریح کرد: با توجه به شرایط قرار گرفتن زمین مورد نظر بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای استفاده بهینه از آن احداث پردیس سینمایی است که علاوه بر انتفاع شهرداری، شهروندان و مسافران از آن بهره‌مند می‌شوند بنابراین انتظار از شهردار و تیم همراه این است که تا این فرصت از دست نرفته در اجرای کار تسریع کنند.

 این مسئول تاکید کرد: مهم انجام کار است پس هرچه مانع انجام کار است باید حذف شود و باید تدبیر کنیم این موضوع اجرایی شود، اگر اراده برای انجام کار باشد در کمترین زمان ممکن همه کارها در مسیر قرار می‌گیرد، سینما شاخص و شناسنامه شهرستان می‌تواند باشد.

 فرماندار شهرستان نور از آمادگی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ساخت پردیس سینمایی خبر داد و افزود: این ظرفیت و فرصت را از دست ندهید.

 وی با بیان اینکه یکهفته برای طرح موضوع در شورا، برآوردها و تجدید مناقصه و 10 روز هم برای برگزاری مناقصه و آگهی روزنامه زمان نیاز است، گفت: تمدید مهلت و دریافت اعتبارات از ارشاد را ضمانت می کنم.

شهردار نور نیز در این جلسه در گزارشی از اقدامات انجام شده، اظهار کرد: در شهریورماه سال 98 پیشنهاد تخصیص زمین برای احداث پردیس سینمایی داده شد، شورای شهر با واگذاری یکهزار و 500 متر زمین موافقت کرد، با ارشاد هم مکاتبه شد تا نقشه تیپ را ارائه کند، در نتیجه تفاهم‌نامه‌ای با ارشاد و سازمان سینمایی امضا شد.

فرامرز چمن‌آرا افزود: دو مرحله آگهی مناقصه انجام شد اما پیمانکاری مراجعه نکرد، مناقصه تجدید شد و یک مورد پیشنهاد واصل شد که به دلیل نداشتن رتبه باطل شد در ادامه با توجه به بنای احداثی مورد نیاز به منظور پیشگیری از تخلف درخواست افزایش متراژ زمین از یکهزار متر به ۲هزار متر مربع را به شورا دادیم و شورا نیز موافقت کرد.

 وی خاطر نشان کرد: در مناقصه محدود سه پاکت از 6 پاکت باید بدون نقص باشد که متاسفانه هر6  پاکت دارای نقص بوده و تاریخ صلاحیت شرکت‌ها  هم گذشته بود.

 این مسئول با اشاره به تأکید استاندار و اهتمام شورای شهر برای احداث سالن‌های سینمایی، گفت: با توجه به اینکه سه سالن باید احداث شود با شرایط قرار گرفتن زمین با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم از معبرعمومی استفاده کنیم بنابراین لازم است این موضوعات باید رفع و هزینه فاز اول، دوم  و سوم برآورد و مصوبه شورا اخذ و آگهی شود.

سید زمان حسینی عضو شورای شهر نور نیز ضمن توضیحاتی، گفت: شورای شهرهمراهی کامل را برای انجام کار دارد و همه تلاش خود را می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲