رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

بستری هزار و 603 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۲۸۰
موسوی گفت: هم اکنون هزار و 603 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.
۰
plusresetminus
بستری هزار و 603 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران
سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۳۳۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و  ۶۰۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۶۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

این مسئول از آغاز مرحله جدید تزریق واکسن کرونا به کادر درمان در مازندران خبر داد و افزود: مرحله جدید تزریق واکسن کرونا به گروه‌های بهداشتی و درمانی و افراد بسیار پرخطر از در مازندران آغاز شد.

موسوی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی برای درمان بیماران کرونایی در استان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: بر حسب افزایش بیماران تعداد تخت‌ها افزایش خواهد یافت، تعداد تخت در مازندران محدود است و با افزایش بیماران از یک میزان مشخص، متاسفانه با کمبود تخت مواجه شده و مراقبت از بیماران نیز دشوار خواهد شد.

وی درباره روند ارزیابی تزریق واکسن در مازندران و ضرورت نیاز به واکسن های فوری بیشتر، اظهار کرد: تعداد مشخصی واکسن در چند فاز به استان وارد و جهت واکسیناسیون پرسنل درمانی و افراد در معرض خطر تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: واکسیناسیون در چند مرحله با اولویت کادر درمانی که در بیشترین مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا ویروس بودند، شامل آی سی های کرونا ویروس، همکاران پرستاری، خدمات و سایر پرسنل و بخش کرونا، اورژانس‌ها و سایر بخش‌ها به همراه بیماران خاص، بر اساس میزان خطر، با شناسایی آغاز و در جریان است.

موسوی ابراز امیدواری کرد با افزایش میزان واکسیناسیون و ورود واکسنی که در طی ایام آینده اتفاق می‌افتد، همچنین به همراه رعایتی که مردم انجام می‌دهند، طی ماه‌های آینده شاهد قطع زنجیره انتقال و کنترل این بیماری در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴