تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۴۸۸۷۷
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی، خواستار اعمال مدیریت بهینه در کاربرد فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان شد.
۰
plusresetminus
نگرانی خانواده‌ها از وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی/ دولت به نگرانی‌ها درباره سلامت فضای مجازی پاسخ دهد
به گزارش بلاغ، علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره نگرانی خانواده‌ها از آسیب‌های فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی در حال حاضر به عنوان دغدغه جدی خانواده‌ها مطرح و نگران کننده است.

وی بهره‌مندی از فضای مجازی را نیازمند کنترل در عرصه داده‌پردازی هدفمند دانست و افزود: افسارگسیختگی کنونی فضای مجازی نگرانی‌ها در مورد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را در آینده تشدید می‌کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال مدیریت بهینه به کارآمدسازی فضای مجازی برای کاربردی کردن آن در جامعه کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت راهبردی صیانت از فضای اخلاقی جامعه، افزود: تأثیر پذیری عمیق در تعاملات متأثر از مرزهای فرهنگی خارجی به عنوان یک عارضه جدی در مناسبات جهانی مطرح و مورد توجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی، افزود: مرکز ملی فضای مجازی در کشور در تعقیب سیاست‌های هدفمند و پدافندی در این حوزه کارآمدی مورد نظر را ندارد.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: مجلس در سال آینده با ارزیابی دقیق عملکرد دولت در ساماندهی فضای مجازی به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به خسارت جبران ناپذیر بی توجهی به نظام‌مند کردن بهره برداری از فضای مجازی افزود: تداوم سیاست منفعلانه در ارتباط با فضای مجازی،  بنیان  امنیت ملی کشور را تهدید خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران، وظیفه دستگاه‌های دولتی در این ارتباط را مهم و زیر بنایی دانست و افزود: دولت باید از سامانه‌های فرهنگ ملی در فضای مجازی به درستی صیانت کند.

کریمی فیروزجایی با محق دانستن خانواده ها در کنترل فضای مجازی یادآورشد : فضای مجازی حریم خانواده‌های ایرانی را به دلیل فقدان زیرساخت مناسب آسیب پذیر کرده است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم، گفت: وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز علوم، تحقیقات وفناوری و آموزش و پرورش باید در تعامل هم افزا برنامه عملیاتی ملی برای سالم سازی و الگو سازی فضای مجازی ارائه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲