تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۸۸۵۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واردات، چالش اصلی ماست و پورسانت‌های واردات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالی‌ست که مافیای واردات اجازه تولید نمی‌دهد، پس ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.
۰
plusresetminus
مافیای واردات اجازه تولید نمی‌دهد/پاسخ آمریکا را با جهش تولید خواهیم داد
به گزارش بلاغ، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گشایش نمایشگاه نهضت تولید در نمایشگاه جنوب‌شرق با اشاره به موضوع برجام اظهار کرد: آمریکا از برجام خارج و تعهدات خود را اجرا ‌نکرد ‌و با ادبیاتی سخیف اعلام کرد که پس از بازگشت ایران به برجام، تعهدات خود را رعایت می‌کنیم، در حالی که خودشان در ابتدا از برجام خارج شدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه مواجهه با دشمنان و با ادبیات سخیفشان این است که روی پای خود بایستیم و صنعت کشور را با اتکاء به بومی‌سازی پیش ببریم، پاسخ آمریکا را با بومی‌سازی و صادرات و جهش تولید خواهیم داد.

پورابراهیمی ادامه داد: حتی برخی از مسئولان آمریکا می‌گویند با اوضاع جدید باید مذاکره کنیم و در این شرایط هر هفته ممکن است که تعهدات هفته قبل خود را به علت گذشت زمان رعایت نکنند، پس قابل اعتماد نیستند و پاسخ آمریکا را با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رشد اقتصادی خواهیم داد.

وی بیان کرد: مجلس با بضاعت خود از فعالیت‌های تولیدی بخش خصوصی حمایت و در راستای رفع مشکلات این حوزه از جمله بانکی و مالیاتی و سایر موارد اقدام می‌کند و این اقدامات در گردنه دشوار تحریم‌ها خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با ذکر اینکه آمریکا هر کار توانسته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و فشار حداکثری رئیس جمهور پیشین این کشور بر ایران در دنیا نمونه نداشت، افزود: با این وجود مسیر اقتدار جمهوری اسلامی به‌واسطه پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران و تولید برای عزت کشور و گذر از این دوره موثر است.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت نیازسنجی کالاهای مورد نیاز و تولید آن در استان کرمان وجود دارد، بنابراین درخواست داریم که این ظرفیت‌ها را با مدلی موفق و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم، اضافه کرد: سالانه میانگین ۸۰۰ میلیون دلار واردات الکترود گرافیکی برای صنعت فولاد کشور داریم در حالی که تراز تجاری ایران با ۳۵ میلیارد دلار بسته می‌شود، این رقم، عدد پایینی نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از این محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور وارداتی هستند و استان کرمان می‌تواند ۲۵ درصد این ظرفیت را جذب و تولید کند.

وی تأکید کرد: واردات، چالش اصلی ماست و پورسانت‌های واردات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالی‌ست که مافیای واردات اجازه تولید نمی‌دهد، پس ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تمامی لاستیک خودروهای فوق سنگین تراک‌ها به عنوان نیاز امروز صنایع و معادن کشور، وارداتی و سالانه عددی قابل توجه ارزبری از کشور دارد، افزود: در حالی که شرکت‌های لاستیک ما جزو هشت رتبه برتر دنیا هستند و امکان تولید این محصولات داخل کشور وجود دارد اما هیچ شرکتی در این راستا اقدام نمی‌کند که باید با نیازسنجی این اقلام را تولید کنیم.

وی در پایان متذکر شد: باید با برقراری ارتباط پارک علم و فناوری و صنعت، بومی‌سازی و تجهیز شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، تقویت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲