تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۸۸۰۵
تخریب چند واحد مسکونی در روستای تورسو بابل همچنان مورد نقد و نظر افکار عمومی قرار دارد و مردم همچنان خواستار روشن شدن ماجرا و برخورد با متخلفان احتمالی آن هستند.
۰
plusresetminus
منابع طبیعی: شرکت گاز غیرقانونی به گازرسانی اقدام کرد/ شرکت گاز: خانه تخریب شده مجوز تایید‌ گازرسانی منابع طبیعی داشت
به گزارش بلاغ، پس از تخریب بحث برانگیز خانه روستائیان و واکنش‌های نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه این شهرستان؛ منابع طبیعی بابل بیانه‌ای صادر کرده است.

اداره منابع طبیعی شهرستان بابل گازرسانی غیرقانونی  به کلبه‌ها و آلونک‌های جنگلی را یکی از عوامل تعرض به اراضی ملی اعلام کرده است.

در بیانه منابع طبیعی آمده است که  اداره گاز تحت زعامت محسنی آهنگر به‌صورت کاملا غیرقانونی نسبت به گازرسانی کلبه‌های موقت داخل جنگل، تالارهای چوبی شبیه آلونک عملک گاز داده است و به صورت غیر قانونی و شبانه نسبت به گازرسانی اقدام کرده‌اند و زمان انتقال لوله‌های گاز به هیچ وجه نظر موافق دستگاه‌های متولی انفال یعنی اداره منابع طبیعی را جلب نکرده‌ و اصلا اعتقادی به این امر نداشته است که سراسر جنگل‌های بندپی و بابل‌کنار به محل امن خوش نشینان و زمین خواران تبدیل شده است.

*واکنش شرکت گاز به اظهارات مسؤولان منابع طبیعی

اظهارات منابع طبیعی مازندران با واکنش شرکت گاز استان مازندران و رئیس شرکت گاز شهرستان بابل مواجه شده است.

علیرضا محسنی آهنگر مسئول شرکت گاز شهرستان بابل در واکنش به این اظهارات اظهار کرد: شرکت گاز استان مازندران و شهرستان بابل با صورتجلسه منابع طبیعی نسبت به گازرسانی به مناطق روستائی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به هر روستا نسبت به تهیه صورتجلسه اقدام می‌کنیم و در روستای تورسو به ما اعلام شده که نسبت به لوله کشی سه خانوار اقدام نشود.

آهنگر اضافه کرد: در برخی از روستاها اعلام کردند که عملیات لوله گذاری برای 10 خانوار انجام نشود.

*خانه تخریب شده مجوز تایید‌ گازرسانی منابع طبیعی داشت

وی در پاسخ این سؤوال که آیا واحد مسکونی تخریب شده توسط منابع طبیعی صورتجلسه تایید شده برای گازرسانی را در اختیار داشت، گفت: بله و این موضوع را در بیانه‌ای که شرکت گاز استان مازندران صادر کرده به آن اشاره شده است.

در بیانه‌ای که مورد تایید بابایی روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران قرار گرفته آمده است: جلسه‌ای در خصوص خدمات‌رسانی به مناطق بالادست بندپی‌شرقی با حضور نمایندگان مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی استان، دادستان شهرستان بابل و برخی مدیران کل در فرمانداری ویژه بابل تشکیل و طبق صورتجلسه مقرر گردید خدمات‌رسانی ادارات خدمات‌رسان به ویژه اداره گاز، به ساکنین بومی بندپی‌شرقی بلامانع بوده و در روند اجرایی تسریع شود.

با توجه به امتناع ادارات منابع طبیعی شهرستان و بخش بندپی شرقی از پاسخگویی کتبی به استعلام گازرسانی و اعلام شفاهی بلامانع بودن گازرسانی، که سبب توقف مقطعی گازرسانی و بروز نارضایتی بین اهالی محترم روستاهای مذکور شد، اکیپی شامل نمایندگان اداره منابع طبیعی، نمایندگان اداره گاز و شورای اسلامی روستای تورسو از منازل این روستا بازدید نموده و طی صورتجلسه‌ای با امضای کلیه نمایندگان، گازرسانی به این منازل از جمله دو منزل تخریب شده ساکنین بومی روستای تورسو را بلامانع اعلام کردند.

*انتقاد شدید اداره گاز از اظهارات مسؤولان منابع طبیعی

حال این سوال مطرح است که برای اجرای مراحل گازرسانی شامل اجرای شبکه و نصب انشعاب حداقل دو سال زمان صرف شد، چرا طی این زمان اداره منابع طبیعی اقدام اداره گاز را فراقانونی و بدون قاعده ندانسته و بعد از نارضایتی و محکوم کردن تخریب دو منزل توسط منابع طبیعی، از جانب علما، امام جمعه، مسؤولین و اهالی محترم این روستا، اعلام کرد که گازرسانی به این مناطق فراقانونی است.

اجرای حکم تخریب یک واحد روستای در تورسوی بابل که منجر به بی خانمان شدن یک روستایی انجام شده با واکنش‌های جدی از سوی آیت‌الله سیدرحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و افکار عمومی مواجه شده است.

*سؤالی که مدیران منابع طبیعی باید پاسخ دهند

با توجه به اظهارات مسئول شرکت گاز شهرستان بابل مبنی بر اینکه واحد مسکونی تخریب شده توسط منابع طبیعی صورتجلسه تایید شده برای گازرسانی را در اختیار داشت، این سؤال به وجود می‌آید چرا منابع طبیعی اقدام به تخریب آن خانه کرده است؟ مسئله‌ای که مدیران منابع طبیعی باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲