رئیس پلیس فتا مازندران اعلام کرد

کلاهبردار اسکیمری مازندران در دام پلیس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۴۸۷۹۵
رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فردی که در پوشش فروشنده سیار با روش اسکیمر بیش از ۹ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
۰
plusresetminus
کلاهبردار اسکیمری مازندران در دام پلیس
به گزاشر بلاغ، سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از هموطنان به مراجع قضائی و انتظامی مازندران مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: پس از بررسی‌های تخصصی مهندسین سایبری پلیس فتا پایتخت متهم شناسایی شده و هویت آن‌ها برای پلیس محرز شد و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از شهرستان‌های حومه تهران در حال پولشویی وخرید دلار و طلاء دریکی از صرافی‌ها دستگیر شد.

خورشاد افزود: با انتقال متهم به پلیس فتا مازندران، این شیاد مجازی به جرم خود اعتراف کرده و به کپی کردن بیش از ۷۶ کارت عابر بانک در پوشش یک فروشنده سیار در نقاط مختلف کشور برداشت ۹۳ میلیارد ریال از این طریق اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران در توصیه به هم‌وطنان گرامی در خصوص خرید از دستگاه پوز، گفت: بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود. در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت‌بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود:متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران از کاربران خواست:تا در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲