تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۴۸۷۵۷
کیسه کیسه زباله در محل تجمع زباله‌ها بیمارستان‌ها به چشم می‌خورد و این مشکل در مراکز درمانی خصوصی حتی بیشتر شده است.
۰
plusresetminus
انباشت پسماندهای بیمارستانی در ساری
به گزارش بلاغ، انباشت زباله‌ در مراکز درمانی دولتی در روزهای پایان سال شکل و شمایل نامناسبی در مراکز درمانی دولتی ایجاد کرده است.

کیسه کیسه زباله در محل تجمع زباله‌ها بیمارستان‌ها به چشم می‌خورد و این مشکل در مراکز درمانی خصوصی حتی بیشتر شده است.
مراکز دولتی توپ کم کاری را در زمین شهرداری انداخته و اعلام می‌کنند که شهرداری بنای همکاری در این زمینه ندارد.

در پیگیری‌ها مدیران شهرداری اعلام می‌کنند که زباله‌های بیمارستانی در ساری بی‌خطرسازی نمی‌شود.

بیمارستان‌ها دستگاه بی‌خطرسازی ندارند
علیرضا حمیدی معاونت خدمات شهری شهرداری ساری اظهار کرد: براساس ماده هفت قانون پسماند شهرداری وظیفه ساماندهی پسماندهای شهری را برعهده دارد.

وی با اعلام اینکه زباله‌های بیمارستان جز پسماندهای ویژه قرار می‌گیرد،گفت: در ادامه ماده هفت اعلام شده است که اگر پسماند ویژه بی‌خطرسازی شود شهرداری‌ها باید نسبت به انتقال آن اقدام کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری ساری افزود: در صورتی که پسماندهای بیمارستانی بی‌خطرسازی شود ما وظیفه داریم نسبت به انتقال آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های که بی‌خطرسازی را نجام می‌دهند باید برای سر سرنگ‌ها نیاز به تهیه دستگاه ویژه است که مراکز درمانی این دستگاه را در اختیار ندارند، در زمان تحویل برای حفظ جان پرسنل دچار مشکل شویم.

حمیدی با اعلام اینکه در حال حاضر در چند بیمارستان مشکل داریم،گفت: ما براساس وظایف قانونی خودمان اقدام کردیم.

موضوع را از طریق مراکز درمانی استان مازندران در بیمارستان قلب ساری پیگیری کردیم.

محمد فردوسی مدیر بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا(س) درباره مباحث مطرح شده توسط معاون خدمات شهری شهرداری ساری و اینکه زباله‌ها مراکز درمانی بی‌خطر سازی نمی‌شود،گفت: تمام دستگاه‌ها براساس استاندارهای انجام شده توسط پیمانکار بی‌خطرسازی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه نظارتی انجام می‌دهید، افزود: هر ماه تست‌های لازم انجام می‌شود، در حال حاضر بحث ما خروج پسماند بی‌خطرسازی شده است.


سرنگ‌ها و مواد تیز را خُرد نمی‌شود

مدیر بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا(س) ساری در واکنش به اینکه مسؤول خدمات شهری اعلام کرده که دستگاه خُرد کن زباله در اختیار ندارند، بیان کرد: همه استاندارهای لازم برای بی‌خطرسازی زباله در این مرکز انجام می‌شود، سرنگ‌ها و مواد تیز را خُرد نمی‌شود اما کج و ماوج شده و قابل انتقال است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری ساری در حال حاضر مشکل انتقال داشته در این مدت یکبار هم بحث بی‌خطرسازی را مطرح نکردند اما چند هفته‌ای است که برای انتقال و خروج دچار مشکل هستند.

موسوی رئیس بیمارستان بوعلی ساری در ارتباط با مشکل بی‌خطرسازی زباله‌های این مرکز، اظهار کرد: زباله‌های بیمارستانی به دو کیسه مشکلی و زرد منتقل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: زباله‌های عفونی در مراکز درمانی بوعلی ساری بی‌خطرسازی می‌شود در حال همه بیمارستان‌های مرکز استان با مشکل عدم انتقال پسماند مواجه هستند.

مصطفی بخشی معاون توسعه بیمارستان امام خمینی ساری نیز ضمن رد اظهارات مسؤولان شهری مبنی بر عدم بی‌خطرسازی زباله‌ها، اظهار کرد: اگر سیستم بی‌خطرساز زباله ما سالم نباشد در اعتبار بخشی دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: ساماندهی پسماند و پساب یکی از نیازهای اساسی در مراکز درمانی استان است، زباله‌های مرکز درمانی ما کاملا براساس استانداردهای تعریف شده بی‌خطرسازی می‌شود.

انتهای پیام/
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲