تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۴۸۷۲۹
در هفته ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش استان مازندران مسابقات و برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.
۰
plusresetminus
از گوشه کنار ورزش مازندران چه خبر
به گزارش بلاغ؛ ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌گردند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش استان مازندران برخی مسابقات و برنامه‌هایی برگزار شد که در این گزارش قصد داریم به آن می‌پردازیم.
شروع پنج وزن دوم رقابت‌های بین‌المللی اوکراین/الهی و علی تبار کشتی می‌گیرند
در دومین روز از رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و کشتی‌گیران اوکراین، رقابت‌های پنج وزن دوم شروع می‌شود که از صبح امروز دو مازنی به روی تشک می‌روند.
در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان‌الهی تنکابنی در دور نخست استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف ایوان کوسیاک از اوکراین می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم به مصاف برنده دیدار میان جبرئیل گادجیف از آذربایجان و گئورگ روبو از مولداوی می‌رود. در این وزن ۲۴ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند محمد علی‌تبار بابلی در دور نخست با ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی برابر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان عمرحاجی محمداف از بلاروس و عثمان نورماگمدوف از آذربایجان می‌رود.
انتخابات فوتبال مازندران؛ شاید وقتی دیگر !
بهروان سرپرست هیأت فوتبال مازندران به خواسته خودش رسید و با وقفه انداختن در انتخابات هیأت فوتبال مازندران حالا می‌تواند در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد. بهروان که دوره اش در نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ به پایان رسیده است، بدون حتی یک برگ حکم سرپرستی همچنان هدایت فوتبال مازندران را برعهده دارد و حالا با برگزار نکردن مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران در واقع به خواسته خودش که حضور در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال بود رسید.

انتخابات پرحاشیه فوتبال مازندران با چالش‌های عجیبی رو به رو شد و البته به گفته کاندیدا و کارشناسان فوتبالی، تمامی این پروسه از قبل برنامه‌ریزی شده بود. حال فوتبال مازندران باید منتظر رئیس جدید فدراسیون فوتبال باشد تا تکلیف فوتبال استان را مشخص نماید.
نتایج کشتی‌گیران مازنی در جام بین المللی اوکراین
فقط یکی از کشتی‌گیران مازنی در کیف اوکراین در نزدیکی و شرف کسب مدال نیست و مابقی برای طلا و یا برنز به روی تشک می‌روند.
در حالی‌که یاسر طهماسبی مربی تنکابنی در کادر فنی تیم‌ملی است و محسن عبداللهی قضاوت می‌کند، رقابت‌های جام بین‌المللی مربیان و کشتی‌گیران اوکراین شروع شده است.
در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس‌پور قائم‌شهری دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۸ در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ویاچسلاو بایراکتار از اوکراین را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الهام بهرام‌اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان از گرجستان است.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی نوشهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این دیدار مقابل گئورگی میلیا دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.
وی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار میان ژیهاسوف از اوکراین و روازی ناداراشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می رود.
کشتی آزاد:
در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور جویباری دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر ایشاک بوخورس از الجزایر را شکست داد. وی در دور سوم مقابل اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
فیروز پور در این مرحله مقابل کاسوم کاسوموف از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مراد کورماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.
فیروزپور امشب در دیدار فینال به مصاف سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ترکیه می‌رود.
در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور جویباری دارنده مدال طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹ در دور نخست مقابل عثمان گوجن دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل شاپیف از ازبکستان، فیروزپور از دور رقابت‌ها کنار رفت.


دیدار دوم پلی‌آف اول لیگ برتر والیبال کشور / هراز آمل ۲ – شهداب یزد ۳
تیم هراز آمل باید یک دیدار دیگر مقابل شهداب یزد برگزار کند تا تکلیف حضورش در نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال کشور مشخص شود.
هراز که مسابقه اول در پلی آف نخست را چهارشنبه ۳ بر یک از شهداب یزد برده بود، در مسابقه دوم ۳ بر ۲ باخت تا مسابقه سوم دو تیم روز یکشنبه فردا برگزار شود.
هراز مسابقه را خوب شروع نکرد و با اینکه کار را به دست پنجم کشاند اما اشتباهات فردی زیادی داشت در آنسو هم تیم شهداب در روز خوب خود بود و از باخت گریخت و کار را در پایان دو رقابت مساوی کرد.
هراز یک نفس کم آورده اما هنوز شانس رسیدن به جمع ۴ تیم برتر را دارد.


ملوان بندر انزلی ۳ – رایکا بابل یک / پایان کار جام حذفی در انزلی
روز( پنجشنبه) از ساعت ۱۴ دو تیم رایکا‌ بابل و ملوان انزلی در چارچوب مرحله سوم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ملوان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله بعدی صعود کرد.
در نیمه‌ی اول بازی هر دو تیم بازی زیبا و خوبی را به نمایش گذاشتند و کار را هجومی آغاز کردند، که در دقیقه‌ی ۱۹ بازی مهرداد قاسمی‌نژاد مهاجم ریز نقش تیم رایکا در موقعیتی تک به تک با دروازه بان تیم حریف قرار گرفت که ضربه وی با اختلافی اندک نسبت به تیرک دروازه حریف به بیرون رفت.
در ادامه و در دقیقه ۲۳ اینبار شاگردان مازیار زارع بودند که از تک موقعیت بدست آمده نهایت بهره را بردند و حسین مهری باضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند تا شوک اول به رایکایی ها وارد شود.
در ادامه و در دقیقه ۴۳ بازی امیر محمد شیرخانی با توپ ربایی زیرکانه‌ی خود می‌رفت که با گلر ملوان تک به تک شود که با تکل خشن عیسی پرتو مواجه شد و مدافع تیم ملوان با تصمیم داور با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد،در ادامه تیم رایکا موقعیت‌هایی داشت که بی ثمر بود تا دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به سود ملوان به رختکن بروند.

با شروع نیمه‌ دوم شاگردان دست‌نشان با روحیه‌ی پیروزی پا به میدان گذاشتند و کار را هجومی آغاز کردند و چند موقعیت نیز خلق کردند اما با بدشانسی توپ‌های‌شان راهی به دروازه حریف پیدا نمی‌کرد.
در ادامه و در دقیقه‌ی ۸۰ محمد رضی‌پور یار تعویضی رایکایی‌ها با تجربه عمل کرد و به زیبایی هرچه تمام‌تر موفق شد گل تساوی رایکا را به ثمر برساند اما دو دقیقه بعد هاشمی‌نژاد گل دوم‌ها را به ثمر رساند.
رایکایی‌ها که با دریافت گل، سر و پا حمله شده بودند،توانستند گل تساوی را توسط امیر محمد منصف به ثمر برسانند، اما این گل با تصمیم شائبه برانگیز کمک داور بازی آفساید اعلام شد‌ که اعتراض نیمکت‌نشینان تیم رایکا‌ را به همراه داشت.

اما این پایان کار نبود و حیدری بازیکن تیم ملوان با یک فرار در موقعیت ضد حمله تیر خلاص را به سمت دروازه‌ی رایکا شلیک کرد تا حساب کرد سه بر یک شود و ماجراجویی‌های بابلی‌ها در جام حذفی خیلی زود به پایان برسد.

زندی بتن ۲ – چیپس کامل مشهد ۱/یکه تازی کلاردشتی‌ها در لیگ یک
حساس‌ترین تقابل گروه چهارم لیگ یک در چارچوب هفته دوم در کلاردشت بین دو تیم زندی بتن و چیپس کامل مشهد صورت گرفت. این بازی از ساعت ۱۵ آغاز شد.

نیمه‌اول بازی به کام کلاردشتی‌ها خوش نشست و آنها ابتدا با گل سجاد امانی از حریف پیش افتادند و در ادامه احمد دستیاران اختلاف را به دو گل رساند تا شاگردان همتی با برتری دو بر صفر به رختکن بروند.
در نیمه‌دوم زردپوشان از حریف پیش بودند که مشهدی‌ها بازی را به جنجال کشاندند. چیپس کامل موفق شد یک بار دروازه زندی بتن را باز کند تا در نهایت بازی به سود کلاردشتی‌ها به پایان برسد. زندی بتن با این برد شش امتیازی شد و همچنان در صدر باقی ماند.


اردوی تیم کوراش بانوان استان مازندران در نور
این تیم برای اعزامی به مسابقات کوراش قهرمانی کشور در بجنورد آماده می‌شود. تیم‌ملی برای انتخابی مسابقات داخل سالن آسیا، هنرهای رزمی جهان و قهرمانی جهان تمرین می‌کند که کوراش‌کاران مازنی در پیکارهای کشوری مجوز همراهی را دریافت خواهند کرد.

بازدید صالحی امیری از مجموعه کاله
صالحی امیری رئیس کمیته‌ملی المپیک با همراهی دکتر حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان، ولی‌زاده فرماندار و عرب رئیس ورزش و جوانان شهرستان بابل و سلیمانی مالک کاله از محل تمرین تیم بسکتبال کاله در بابل بازدید به‌عمل آورد.
صالحی‌امیری در این بازدید اظهار کرد: مسؤولان توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری و توسعه در والیبال و بسکتبال دارند.
وی افزود: هویت ورزش با باشگاه‌ها تعریف می‌شود و در حقیقت مزرعه ورزش قهرمانی باشگاه‌ها هستند.

صالحی‌امیری ادامه داد: انگیزه ما برای حمایت از کاله زیاد است. کاله هم برند اقتصادی جهانی است و هم در ورزش برند شده است.
رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: هر کمکی لازم باشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حمایت از بخش خصوصی در ورزش انجام خواهند داد.

وی افزود: بابل با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری نگین ورزش استان است و باید در ورزش و سایر حوزه‌ها سرآمد باشد.

دعوت از ۱۰ وزنه‌بردار به اردوی تیم جوانان/حضور یک مازندرانی
اردوی تیم وزنه‌برداری جوانان از به میزبانی رامسر برگزار شد. مرحله جدید اردوی تیم وزنه‌برداری جوانان از روز چهارم اسفندماه به میزبانی شهرستان رامسر برگزار شد. در این اردو که به سرمربیگری سعید علی‌حسینی و مربیگری سیدمحمد ضیایی‌نژاد برگزار می‌شود، رضا حسن‌پور از مازندران به این اردو دعوت شد.

پیش از آغاز اردو، از تمامی اعضای تیم تست کرونا گرفته شد و از ورزشکاران در جریان اردو هم تست دوپینگ به عمل خواهد آمد.

هفته هفتم لیگ برتر فوتسال/ شکست نزدیک ساروی ها برابر تیم مدعی نامی نو
در چارچوب هفته هفتم و پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال بانوان، تنها نماینده مازندران در خانه مغلوب مهمان اصفهانی خود شد.
تیم فوتسال شهروند ساری (خزرپوشان) از ساعت ۱۱ روز جمعه در سالن سیدرسول حسینی ساری به مصاف تیم نامی‌نو اصفهان رفت و در یک دوئل نزدیک و نفسگیر با نتیجه ۴ بر ۳ نتیجه را به مهمان قدرتمند خود واگذار کرد.

این شکست در حالی برای ساروی‌ها رقم خورده که در پایان نیم فصل نخست شاگردان جعفرزاده بردی به دست نیاوردند و با ۴ شکست و دو تساوی و ۲ امتیاز در رده ششم جدول گروه یک لیگ برتر فوتسال قرار گرفتند.
قرعه‌کشی جام حذفی برگزار شد/ نساجی به سایپا خورد

مراسم قرعه‌کشی مرحله چهارم (یک‌شانزدهم نهایی) جام حذفی فوتبال ایران در حالی برگزار شد که از این مرحله، تیم‌های لیگ برتری نیز وارد مسابقات خواهند شد.

تیم نساجی مازندران باید در خانه از تیم سایپا میزبانی کند.

رزا ابراهیمی اولین بانو پاراتکواندوکار مازنی در اردو تیم ملی
مسابقات انتخابی تیم ملی پاراتکواندو در دو گروه مردان و زنان و رده سنی جوانان به منظور استعدادیابی و اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۱، در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

مازندران در این انتخابی رزا ابراهیمی و سحر قنبری را داشت که در پایان رقابت‌های انتخابی رزا ابراهیمی و مریم عبدالله پور (گیلان) به اردوی تیم‌ملی پاراتکواندو بانوان دعوت شدند تا تمرینات با ۴ هوگوپوش پیگیری شود.


اردوی تیم‌ملی پاراتکواندو بانوان برای نخستین بار از ۱۸ بهمن‌ماه با حضور رایحه شهاب و فاطمه دودانگه در مرکز جهانی تکواندو آغاز شده که تمرینات خود را زیر نظر عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی و الهه مهربانی به عنوان مربی پیگیری می‌کنند.

در گروه مردان نیز نفراتی انتخاب شده‌اند که برای رویدادهای پیش‌رو به اردو دعوت خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲