تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۴۷۷۰۶
فرماندار گلوگاه از کاشت ۱۵ هکتار از اراضی دشت ناز گلوگاه به کشت درختان سریع الرشد در راستای طرح کشوری کاشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب خبر داد.
۰
plusresetminus
اختصاص 15 هکتار از اراضی گلوگاه به کشت درختان سریع‌الرشد/زراعت چوب گسترش می‌یابد
فریدون کلبادی نژاد در حاشیه کاشت درختان سریع الرشد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ،اظهار کرد: اهمیت سطح پوشش جنگلی به ویژه جنگل‌های شمال کشور، بسیار بالاست و در این بخش تلاش داریم تا کشت درختان سریع الرشد توسعه یابد.
 
 وی با اعلام اینکه عرصه‌های با ظرفیت کشت و توسعه گونه‌های سریع الرشد در گلوگاه شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: حفظ منابع آب و خاک، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و جلوگیری از برداشت بی رویه چوب آلات از جنگل مهمترین اهداف کشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب در این بخش است.

 کلبادی نژاد گفت: در راستای طرح کشوری کاشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب در این بخش، 15 هکتار از اراضی دشت ناز گلوگاه به کشت 13 اصله نهال و درختان سریع الرشد از نوع اکالیپتوس اختصاص یافت.

فرماندار گلوگاه افزود: بهره برداری چوبی از جنگل‌های طبیعی ممنوع شده است، اما در بخش زراعت چوب و کاشت درختان سریع الرشد تلاش داریم تا زراعت چوب گسترش یابد.

 وی یادآور شد: زراعت چوب گامی مهم برای حفاظت از جنگل است که در این راستا از سرمایه گذارانی که حاضر به زراعت و کشت درختان سریع الرشد هستند؛ استقبال می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷