تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۴۷۳۴۰
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تورم‌های خسارت‌بار سال‌های اخیر، افزایش حقوق کارگران در بودجه 1400 نباید کمتر از 40 درصد باشد.
۰
plusresetminus
افزایش حقوق کارگران در بودجه 1400 نباید کمتر از 40 درصد باشد/بهره‌مندی 7 میلیون کارگر ایرانی از مزایای سهام عدالت
علی بابایی‌کارنامی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه 1400 ، در حوزه کارگران 25 درصد افزایش حقوق را مبنا قرار داده است، ما سریعا از وزیر کار درخواست کردیم تا جلسه شورای عالی کار را برگزار  کند.

وی افزود: همچنین رسما اعلام کردیم که بودجه در این بخش بنا بر دلایلی شامل؛ وجود شکاف بزرگ در بحث مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در کشور، کارگران به‌دلیل تورم سفرهای ضعیف دارند کمتر از 40 درصد نباشد، بر این اساس جهت‌گیری ما در مجلس به این سمت است، اینکه چقدر امکان موفقیت داریم به پیگیری بستگی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که خروجی جلسه فعالان حوزه کارگری با رئیس مجلس شورای اسلامی چه بوده است؟ گفت: در این جلسه پیگیر سه بحث شدیم که شامل؛ افتتاح مجلس کارگری برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی با حضور ۵۰ نخبه حوزه کارگری و بیان نکته نظرات، بند وا و تقویتش در تبصره دو که قرار است 90 هزار میلیارد تومان از محل رد دیون به سازمان‌های صندوق بیمه ای بدهند کم بود، تامین اجتماعی گفت اگر این عدد را به 120  هزار میلیارد تومان برسانید و 60 هزار میلیارد تومان به ما بدهید ما 20  هزار میلیارد تومان را برای افزایش حقوق کارگران بازنشسته تخصیص میدهم از رئیس مجلس خواستیم که سریعا دستور بدهد و اعمال شد.

بابایی بیان کرد: امنیت شغلی کارگران را پیرو طرحی با ایجاد ساماندهی قرارداد موقت در کل کشور تبیین کنند و بحث هیات امنایی کردن یا تجمیع مدیران صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی مورد بعدی بود چرا که یکی از بحثهایی که در حوزه فساد در کشور مطرح است سواستفاده از صندوقهای بیمه ای در کشور به‌خصوص سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا ما طرح دو فوریتی آماده کردیم گفتیم که از این به بعد مدیریت صندوق‌ها را از دولت بیرون بیاوریم و به صاحبان صندوقها که همان بیمه‌شدگان هستند بدهیم که این هم به تایید رئیس مجلس رسید تا با فوریت در  مجلس بررسی شود، این سه بحث با اولویت در پیگیری از مجلس خواسته شد و قول دادند که سه ماهه انجام شود.

وی گفت: خبر خوب برای جامعه کارگری این است که در بحث پرداخت سهام عدالت کارگری در لایحه جدید که نهایی خواهد شد 7 میلیون کارگر ایرانی از مزیت سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد که حق طبیعی کارگران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲