تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۲۳
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تاکنون ۲۶۰ مگاوات در ۱۶۲۲ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز جمع آوری شده است و فعالیت برای جمع آوری مراکز غیرمجاز ادامه دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رجبی‌مشهدی امروز در حاشیه سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر از محل مرکز پایش صنعت برق، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال همکاری هستیم تا از طریق اینترنت مصرفی و IP این مراکز با تعداد زیادی از آنها شناسایی و برخورد شود، تاکید کرد: از مردم تقاضای مدیریت مصرف برق را داریم، منظور فقط مشترکان خانگی نیست و در بخش تجاری که روشنایی های غیر ضرور دارند نیز تقاضا داریم که به این مهم توجه کنند.
وی با بیان اینکه عمده برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، گفت: از برق تولیدی در نیروگاه های برق آبی با لحاظ میزان ذخیره‌سازی استفاده شد، امسال همچنین از برق تولیدی توسط نیروگاه اتمی و نیز از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده شد.
سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۸۵۰ مگاوات است، و این نیروگاه‌ها می‌توانند ۴۰۰ مگاوات برق تولید کنند که همه اینها سرجمع تولید برق در کشور است. نیروگاه های دیزلی در اختیار صنایع هستند و اینها هم با تامین سوخت، برق تولید می‌کنند که در خود صنعت استفاده می‌شود.
رجبی مشهدی به بروز خاموشی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: میزان خاموشی ها نسبت به کل انرژی روزانه ناچیز برآورد شده و عدیی حدود ۱.۵ درصد است اما به دلیل وابستگی شدید زندگی مردم به برق اثرگذاری بالایی داشت. اولویت تامین برق با بخش‌های خانگی، تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز حساس بوده و با اقدام‌های انجام شده اکنون شرایط پایدار است.
وی با تاکید بر اینکه روز گذشته هیچ خاموشی اعمال نشد، تصریح کرد: با دستگاه‌های پرمصرف برخورد جدی می شود برخی دستگاه ها در تهران مصرف را رعایت نکردند و ما مجبور شدیم برای ساعتی برق آن ها را قطع کنیم، وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مسکن از جمله این دستگاه ها بودند و برخورد جدی با دستگاه‌های پر مصرف در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت.
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به طرح تعدیل روشنایی معابر گفت: ادر این شرایط که الویت تامین برق بخش خانگی، تجاری و مراکز حساس مجبور به تعدیل روشنایی معابر هستیم، تقریبا مصرف هر پایه  روشنایی معادل یک خانه است و تعداد آن ها نیز زیاد است.
همچنین غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: امروز در این مانور ۵۰۰۰ نفر در قالب ۱۶۰۰ اکیپ به شکل سراسری برای برطرف کردن مشکلات  موجود در شبکه‌های توزیع، تعدیل روشنایی‌ها اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به این که این مانور به شکل هماهنگ در سراسر کشور و در پنجشنبه و جمعه پایان هر ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محور اصلی این مانور تعدیل روشنایی معابر با هدف مدیریت مصرف انرژی است.
رخشانی مهر با اشاره به این که مردم می‌توانند از طریق سامانه سراسری برق ایران یا همان اپلیکیشن «برق من» خرابی‌ها را گزارش کنند، اظهار کرد: مردم می‌توانند در این سامانه خرابی شبکه‌های سراسری برق را اطلاع دهند. اطلاعات دریافتی از مردم جمع آوری شده و پس از دسته بندی در یک اقدام هماهنگ برای برطرف کردن آنها اقدام می‌شود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر همچنین از بکارگیری فناوری‌های جدید برای تعدیل روشنایی‌ها خبر داد و گفت: در این خصوص ساعات نجومی با هدف بهره گیری از میزان روشنایی‌ها بر حسب نیاز استفاده می‌شود.
رخشانی مهر گفت: در اقدامی دیگر با استفاده از تجهیزات جدید و حسگرهایی حساس به تردد و حرکت که روی پایه‌های روشنایی نصب می‌شود، به دنبال استفاده بهینه از انرژی هستیم. استفاده از این حسگرها بیشتر در جاده‌ها و نقاطی که حادثه‌خیز نباشد نصب خواهد شد.
انتهای پیام/






بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲