تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۰۹
بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از  مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: کهولت سن بایدن و احتمال مرگ وی، حتی قبل از پایان دوره چهار ساله، دموکرات‌ها را بر آن داشته تا در اقدامی پیشدستانه، مانع ورود مجدد ترامپ به عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری گردند.
بدین ترتیب، ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار استیضاح می‌شود. استیضاح، ترامپ را از تصدی مقامات دولتی در آینده منع خواهد کرد و از حضور مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ممانعت می‌نماید. به همین علت، این استیضاح چیزی فراتر از یک عمل نمادین است. علاوه بر این در صورت موفق بودن استیضاح، ترامپ از مزایای قانون "رئیس جمهور سابق" نیز محروم می‌گردد که مهمترین بخش آن، سلب مصونیت از وی است. ترامپ با ترک دفتر ریاست جمهوری، مصونیت خود را نیز از دست می‌دهد و سپس وی را می‌توان به خاطر نقش آفرینی در حمله به کنگره، تحت پیگرد قانونی قرار داد.
استیضاح ترامپ روند "یک دولت" و "دو ملت" را عینی‌تر می‌سازد و به مثابه یک پیشران، گسل‌های چند لایه و روی هم افتاده اجتماعی را در ایالات متحده فعال‌تر خواهد کرد. آمریکا وارد شیب تندی از تحولات شده که حتی ذات محافظه‌کاریِ درون لیبرال دموکراسی نیز نمی‌تواند مانع حرکت آن گردد.






بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲