تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۰۶۵
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور در اثر عدم اقدام جدی در مقابله با شوک اقتصادی به کشور بوده است، گفت: مجلس سعی دارد در چندماه باقیمانده از عمر دولت موتور محرکه ای برای قوه مجریه باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در کرج، در رابطه با مبحث استیضاح مقام عالی دولت در زمان فعلی، گفت: با توجه به قانون اگر رئیس جمهور استیضاح شود معاون اول وی امور را سرپرستی خواهد کرد.
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس ادامه داد: تنها چند ماه از عمر هشت ساله دولت باقیمانده است و استیضاح نمی‌تواند راه چاره رفع مشکلات و کارهای نکرده دولت باشد.
این مقام مسؤول مشکلات موجود اقتصادی در کشور را ناشی از یک شوک دانست و اضافه کرد: متأسفانه در مقابل این شوک اقتصادی اقدام و پاسخ مناسب و به موقعی از جانب دولت انجام نشده است.
حدادی دولت را در حوزه هدر رفت ارز و نوسانات سکه مقصر خواند و یادآور شد: مقام عالی دولت موظف است سوالات مردم را در مجلس پاسخ دهد، در این میان دولت می‌تواند موتور محرکه ای برای دولت باشد.
حدادی تصریح کرد: نظر رهبر معظم انقلاب بر این است که مجلس مجری نیست و ریل گذاری را بر عهده دارد، همچنین اگر رئیس جمهور استیضاح شود علاوه بر شوک اقتصادی، یک شوک سیاسی هم به کشور وارد خواهد شد  و برای مردم آورده ای ندارد، اگر چه معتقد هستیم دولت ناکارآمد بوده و کوتاهی هایی داشته است.
وی گفت: مجلس باید در 6 الی 7 ماه باقی مانده از دولت، موتور محرکه ای برای قوه مجریه باشد چرا که استیضاح فایده ای ندارد، مجلس می‌تواند هریک از وزرا یا رئیس جمهور را نسبت به وظایفی که بر عهده دارند مورد سوال قرار دهد و پیگیری های جدی داشته باشد زیراامروز علاوه بر تحریم کرونا هم بر مشکلات مردم اضافه شده است.
حدادی افزود: مجلس باید با قدرت و صلابتی که دارد مطالبه گری را در دستور کار قرار دهد تا امور طی ماه های آخر در دولت به خوبی پیش برود، در نتیجه تا این لحظه معتقد هستم استیضاح نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد زیرا بعد از روحانی جهانگیری طبق قانون در راس کار قرار می گیرد و هیچ سودی نخواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴