تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، از از ایجاد پایگاه اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله و مرکز استان مازندران خبر داد و گفت: با مشارکت استانداری مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست دو دستگاه لودر برای اطفای حریق به پناهگاه حیات وحش میانکاله اختصاص یافت.
۰
plusresetminus
ایجاد 2 پایگاه اطفای حریق در میانکاله و سمسکنده/ 2 دستگاه لودر تا پایان امسال در شبه جزیره مستقر می‌شود
حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست مازندران در تهیه تجهیزات اطفای حریق و همچنین تهیه یک دستگاه لودر برای حفاظت از میانکاله، اظهار کرد: بنا بر آخرین پیگیری‌ها و در جریان سفر کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مقرر شد تا دو سایت اطفای حریق در مازندران، مجهز شود.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد تا دو پایگاه اطفای حریق، یکی در سمسکنده ساری و دیگری در پناهگاه حیات وحش میانکاله ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیزات اولیه گروه، قرار شد که یک دستگاه لودر از سوی استانداری مازندران و یک دستگاه دیگر نیز با مشارکت سازمان محیط زیست کشور خریداری و فراهم شود که مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند در زمان بروز آتش‌سوزی در میانکاله، به ما کمک کند.

ابراهیمی ادامه داد: بنا داریم از هر دوی این لودرها در میانکاله استفاده کنیم و هر دو دستگاه را در میانکاله مستقر کنیم.

وی در خصوص زمان محقق شدن این مطالبه چندین ساله، بیان کرد: مقرر شد تا پایان امسال این اقدامات و تهیه لودر با مشارکت سازمان محیط زیست کشور و استانداری مازندران انجام گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، متذکر شد: البته دو سایت اطفای حریق، یک مجموعه بسیار بزرگی نیست و در خود میانکاله ساختمان و زیرساخت‌های اولیه وجود دارد و از همان‌جا برای استقرار تجهیزات لازم استفاده می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در این رایزنی‌ها، مصوب خرید لودر و تجهیزات لازم برای اطفای خرید را گرفتیم؛ اعلام کرد: ما از مسئولان خواستیم که برای این مصوبه، اعتبار نمی‌خواهیم و به جای اعتبار، برای ما تجهیزات ارسال کنند.

به گزارش بلاغ، طی سال‌جاری بیش از 10 فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که به دلیل نبود امکانات لازم و همچنین لودر، تلاش‌های نیروهای انسانی یارای مقاومت با گستردگی آتش را نداشت و بی شک وجود تجهیزات در این نبرد، از حجم و وسعت اراضی دچار حریق، تا حد چشمگیری خواهد کاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴