تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۳۳۹۰۶
خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که رئیس‌جمهور این کشور از پیشنهاد نخست‌وزیر درباره اجرای انتخابات زودهنگام استقبال کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری رسمی عراق «واع»، امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق از پیشنهاد «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور درباره برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرده است.
رئیس‌جمهور عراق در این خصوص گفت: «فراخوان برای اجرای انتخابات زودهنگام یکی از موارد لازم برای اصلاحات سیاسی مطلوب است».
برهم صالح در ادامه گفت:‌ «راه‌حل‌های کارساز از مردم سرچشمه می‌گیرد و تصمیم مستقل مردم به دور از [هرگونه] جعل و دست‌کاری است».
صالح در ادامه ضمن درخواست تکمیل قانون مربوط به انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن، خواستار ارسال این قانون به پارلمان برای تصویب و آغاز اجرایی شدن آن شد.
رئیس‌جمهور عراق همچنین خواستار تسریع در تصویب اصلاحیه قانون مربوط به دادگاه عالی فدرال شد.
برهم صالح ادامه داد: «در صورتی که دولت پیشنهادی برای منحل کردن پارلمان ارائه کند، با آن موافقت می‌کنیم و آن را برای رأی‌گیری به پارلمان ارسال خواهیم کرد».
رئیس‌جمهور عراق افزود: «در صورتی که پارلمان خودش را منحل کند،  رسما زمانی را برای اجرای انتخابات در کمتر از دو ماه انتخاب خواهیم کرد».
«مصطفی الکاظمی» روز جمعه بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.
پس اعلام نخست‌وزیر عراق، کمیته عالی مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات عراق در تاریخی که الکاظمی تعیین کرده، اعلام آمادگی کرد.
دفتر اطلاع‌رسانی «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق نیز در بیانیه‌ای از برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲