تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۳۴۸۸
همه کسانی که با فضای رقابتی و آیین نامه محور مجلس آشنا هستند به خوبی میدانند که تخلف آیین نامه ای یا نادیده گرفتن شرایط احراز مناصب از چشم نمایندگان دور نمی‌ماند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به روند انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات اشاره کرد.
متن یادداشت عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره روند انتخاب بذرپاش به شرح زیر است:
همه کسانی که با فضای رقابتی و آیین نامه محور مجلس آشنا هستند به خوبی میدانند که تخلف آیین نامه ای یا نادیده گرفتن شرایط احراز مناصب از چشم نمایندگان دور نمی‌ماند و حداقل با اعتراض عده ای مواجه خواهد شد .بنابراین اگر نگویم تخلف آیین نامه ای غیرممکن است اما به جرات میتوان گفت که تخلف بدون اعتراض غیر ممکن است. بی تردید انتخاب دکتر بذرپاش کاملا مبتنی بر شرایط مقرر صورت گرفت و آنگونه که پیداست هیچ اعتراضی از این زاویه توسط نمایندگان مجلس صورت نگرفت و انتخاب رئیس دیوان در فضایی کاملا رقابتی انجام شد. تمامی جنجال رسانه ای که طی چند روز گذشته پیرامون این انتخاب مجلس انجام گرفته ریشه در بیرون مجلس دارد و به گمانم سه دلیل اصلی دارد؛ 
۱. نخستین دلیل اینکه اعتراضات نه ربطی به شخص بذرپاش دارد و‌نه شرایط مورد ادعا بلکه ریشه در نگرانی و نارضایتی عده ای دارد که پوست اندازی جمهوری اسلامی و برامدن نسل جدید جوانان وفادار به آرمانها را به نفع خود و گفتمانشان نمیدانند. این دسته در نظر از جوانگرایی سخن میگویند اما در عمل هیچ مصداقی را قبول ندارند و با فراموشی تاریخ انقلاب اسلامی هریک را به بهانه ای رد و بی اعتبار میکنند.
۲. دلیل دوم جنجال رسانه ای به هویت مجلس یازدهم برمیگردد. به یقین نمیتوانم برای این مجلس پیشگویی کنم و سرنوشتی خاص را برای آن حتمی بدانم اما به یقین میتوانم بگویم که موتور حرکت آن جوانان انقلابی و وطن دوستی است که عملکرد و انتخاب هایش با مجالس پیشین متفاوت خواهد بود. این خطر کردن و عملکرد متفاوت حتما در ابتدا هزینه هایی دارد که حتما به نتایج و فواید آینده اش می ارزد.
۳. سومین دلیل اعتراضات به قابلیتهای شخصی بذرپاش برمی گردد. برخی ایشان را رقیبی برای انتخابات ریاست جمهوری میدانند و تصور میکنند با تصدی وی در دیوان محاسبات ایشان را واجد صلاحیت رجل سیاسی و حضور در انتخابات ۱۴۰۰ میکند و همین کافیست که مخالفان ایشان طیفی از رجال سیاسی و حواریونشان از اصلاح طلب و اصولگرا باشد.  اما نکته پایانی من این است که فارغ از آنکه آینده چه اتفاقی بیوفتد اما انگیزه اکنون من و بسیاری از نمایندگان که به ایشان رای دادند چیزی جز برگزیدن فردی باانگیزه برای تقویت بازوی نظارتی و محاسباتی مجلس نبوده و نیست.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴