تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۸۶۲
سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه چهاربرنامه علمی در حوزه‌های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد در حال تدوین است، از برنامه این دانشگاه برای ورود جدی به عرصه تولید فرآورده‌های گیاهی خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر عباس احمدی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه در حال حاضر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب تولید علم تعریف می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد، تبدیل و تغییر رویکرد بخشی از پایان‌نامه و رساله‌ها به رویکرد تولید محصولات و خدمات فناورانه است؛ این محصولات دانش‌بنیان و خدمات، ارزش‌گزاری شده و امتیاز آن‌ها در قالب رتبه و نمره فارغ‌التحصیلی به دانشجویان تخصیص پیدا می‌کند.
وی درباره حمایت‌های دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از فناوران و محققان صاحب ایده، اظهار کرد: قالب این حمایت‌ها شامل استقرار فناوران و محققان صاحب ایده در مراکز رشد سلامت دانشگاه، حمایت از حضور هسته‌ها و واحدهای فناور درنمایشگاه‌ها و فن بازارها، معرفی فناوران به مراکز شتاب‌دهی فناوری، رایزنی با مرجع ذی‌صلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اخذ مجوزهای لازم است.
چهار برنامه علمی دانشگاه آزاد در حوزه تحقیقات علوم پزشکی
سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اولویت‌های پژوهشی‌ حوزه پزشکی تعیین شده در این دانشگاه، توضیح داد: چهاربرنامه علمی در حوزه‌های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی در حال تدوین است. چالش‌های این برنامه‌ها از طریق معضلات و مشکلات کنونی کشور، چالش‌های احصاء شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی(WHO) هستند.
احمدی با تأکید بر آنکه تمام برنامه‌های علمی دانشگاه تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد فعالیت می‌کنند، گفت: هدف از نظام‌نامه پایش دانشگاه آزاد، تجمیع پتانسیل علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای حل مشکلات و معضلات کشور در حوزه علوم پزشکی است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره نیازهای پژوهشی مساله‌محور در حوزه سلامت و مأموریت واحدهای دانشگاهی در این حوزه، اظهار کرد: طبق سند آمایش دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی هر منطقه آمایشی بر اساس اولویت‌های پژوهش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توانمندی‌های هر منطقه، رشته‌های تحصیلی و موقعیت اقلیمی احصاء شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.
ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی، در دستور کار دانشگاه آزاد
سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مورد دیگر ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی است. مقرر شده استان‌ها با توجه به اطلاعات ارسالی و مأموریت ابلاغی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پیشنهادات خود در این حوزه نظیر دارو، مکمل، فرآورده و ... یا طرح کسب و کار (BP) در این حوزه را تنظیم کرده و جهت بررسی کارشناسی، به شورای عالی سیاست‌گزاری گیاهان دارویی در این حوزه ارسال کنند.
امکان استفاده محققان از پژوهانه دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری و وزارت بهداشت برای محققان
احمدی درباره گرنت‌های پژوهشی و حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد از تحقیقات علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر تمامی اعضای هیات علمی در قالب طرح‌های درون دانشگاهی و با رویکرد تولید علم و حل مشکلات، به فعالیت پژوهشی مشغول هستند و از سوی دیگر، اعتبار و پژوهانه نیز به اعضای هیأت علمی اختصاص می‌یابد. محققین علاوه بر امکان استفاده از پژوهانه، امکان استفاده از پژوهانه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز دارا هستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱