تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۱۵۸۲
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره کارشکنی آمریکا برای معرفی ابوطالبی گفت: کسانی که ویزای سازمان ملل می‌گیرند حق ندارند از نیویورک خارج شوند و در واقع ویزای سازمان ملل با ویزای آمریکا فرق دارد از این رو دولت آمریکا حق دخالت ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جواد منصوری کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره عدم صدور روادید برای سفیر پیشنهادی کشورمان در سازمان ملل اظهار داشت: دولت آمریکا در شرایط فعلی با چالش‌های متعددی روبروست و سعی دارد با مطرح کردن مسائلی در افکار عمومی، اذهان را از این مسائل منحرف کند.

منصوری به مشکلات آمریکا در حوزه اوکراین، اروپا، سوریه، مصر و شرق آسیا اشاره کرد و افزود: دولت اوباما به دلیل پیچیدگی مشکلات موجود نمی‌تواند مانند گذشته اعمال نفوذ کند و از این رو بسیاری از چالش ها لاینحل می‌ماند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا برای خروج از این مشکلات به ماجراجویی و رفتارهای ضعیف که هیچ گونه مبنای حقوقی ندارد، روی آورده است، تاکید کرد: بحث سازمان ملل از آمریکا جداست لذا کسانی که ویزای سازمان ملل را می‌گیرند و حق ندارند از نیویورک خارج شوند و در واقع ویزای سازمان ملل با ویزای آمریکا فرق دارد از این رو دولت آمریکا حق دخالت در موضوع اخیر را ندارد.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال اعلام موضع صریح سازمان ملل در این زمینه است اما به نظر می‌رسد سازمان ملل با رفتار خود جایگاه و موقعیتش را به خطر انداخته و ثابت کرده است نمی‌تواند در مقابل رفتارهای غیرقانونی دولت آمریکا اعلام موضع کند.

منصوری درباره شعارهای دولت در زمان انتخابات برای دیپلماسی عزت مندانه یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی در حوزه ضعف قرار بگیرد این برای مردم ناخوشایند خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پوشش‌ ارزش زن را بالا می‌برد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰