تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۴۶
وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه، توافق میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب بر سر توقف درگیری‌ها در مناطق جنوبی یمن را نوعی دست‌آورد برای عربستان قلمداد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه سه‌شنبه شب در پی امضای توافق دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب برای توقف درگیری‌ها در جنوب یمن مدعی شد که سیاست عربستان سعودی مبتنی بر گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی است.
وی توافق به دست آمده درباره توقف درگیری‌ها در مناطق جنوبی یمن موسوم به «توافق ریاض» را یک نوع دستاورد برای عربستان سعودب قلمداد کرد و گفت که این توافق می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی در تاریخ یمن باشد.
الجبیر در ادامه برای بزرگ‌نمایی توافق ریاض تاکید کرد که توافق یاد شده این پیام را جهانیان منتقل می‌کند که حل بحران یمن از طریق گفت‌وگو بین یمنی‌ها ممکن است.
یک منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه عربستان سعودی نیز این توافق را گامی مهم برای پایان بحران یمن خواند.
این در حالی است که «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور توافق ریاض بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب را «غیر یمنی» خواند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به توافق صورت گرفته میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب گفت که این توافق یمنی نیست، چراکه دو طرف توافق از مزدوران ائتلاف سعودی هستند.
محمد علی الحوثی توافق ریاض را تحمیلی خواند و گفت: دو طرفی که این توافق را امضا کردند، هیچ اراده‌ای از خود نداشتند و در عین حال این را یک دست‌آورد برای توقف جنگ در یمن قلمداد می‌کنند
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳