تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۱۷
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: توجه به نشانی درگاه بانکی و نیز فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف می‌تواند از فیشینگ جلوگیری کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه، با اشاره به موضوع خریدهای اینترنتی و کلاهبرداری به روش فیشینگ اظهار کرد: فیشینگ نوعی حمله سایبری بوده که مجرم از آن برای فریب کاربران و جمع‌آوری اطلاعات حساس و مجرمانه استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: فیشینگ به معنی به دست آوردن پسورد کاربران با استفاده از طعمه بوده و به جای اشتباهات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری، به اشتباهات انسانی متکی است و تمامی حملات فیشینگ بر یک پایه و اساس طراحی شده و آن« جعل» است و این حملات معمولا برای به دست آوردن اطلاعات حساب‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مجرم ابتدا از روش‌های مختلف نظیر ارسال ایمیل و پیامک جعلی و فریبنده به کاربر لینک یک سایت فیشینگ را معرفی و فرد را فریب می‌دهد.
وی افزود: بنابراین راهکار جلوگیری از فیشینگ این است که به تبلیغات و لینک‌های دریافتی از منابع ناشناس اعتماد نکرده و صحت آن را مورد بررسی قرار داد.
نصرتی اظهار کرد: همچنین توجه به نشانی درگاه بانکی و نیز فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف می‌تواند از فیشینگ جلوگیری کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱