تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۰۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: علیرغم تبلیغات دشمن در خصوص ایران هراسی ما شاهد ورود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به کشور بوده ایم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در آئین گرامیداشت هفته گردشگری، آرامش روحی و فکری، رونق اقتصادی، افزایش آگاهی و آشنایی با سنن و خوبان را ‌از فواید سفر دانست و گفت: در سنت ما به این امر توصیه و تأکید شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به سبقه روز جهانی گردشگری و افزایش سطح آگاهی ملت ها و تأثیرگذاری صنعت گردشگری در اقتصاد سیاست و ... تصریح کرد: گردشگری و مشاغل یک‌ آینده بهتر برای همه، شعار جهانی روز جهانی گردشگری است.
وی اظهار کرد: در دو سال اخیر علیرغم فضای ایجاد شده توسط دشمنان، دولت با برنامه ریزی در زمینه رونق گردشگری، شاهد آمارهای دلگرم کننده و ورود گردشگر به کشور بوده است؛ بسیاری از افراد در جهان تحت تأثیر تبلیغات ایران‌ هراسی هستند اما علیرغم تبلیغات دشمن در این خصوص ما شاهد ورود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به کشور بوده ایم.
صابری در ادامه بیان کرد: لغو روادید با چین و لغو روادید با کشور عمان که ۴۰۰ برابر افرایش رشد سفر از آن کشور را داشته ایم کمک‌ کرده که ایران ‌به مقصد خوبی برای گردشگری تبدیل شود و با این روند صنعت گردشگری بی شک رونق بیشتری خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در یک سال اخیر 10 پرونده در زمینه سرمایه گذاری در بخش طالقان معطل داریم و تله کابین طالقان‌ نیز به دلیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. ما باید مجموعه ای را برای سرگرمی در اختیار گردشگران این منطقه قرار دهیم.
صابری ادامه داد: در محور کرج-چالوس سرمایه گذاری ممنوع است و علیرغم تلاش ها هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم و متولی و مشاور طرح بررسی و مطالعه موضوع آبریز جاده کرج-چالوس و رودخانه طالقان می گوید که طرح گردشگری هیچ گونه توجیهی ندارد زیرا امنیت مواد غذایی صدمه می بیند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه طرح مطلب تولید مواد غذایی برای مناطقی همچون مخمور کرج-چالوس که تولیدات اساسی در بخش کشاورزی و باغی ندارند باطل است، مطرح کرد: کشاورزی در بخش هایی اهمیت دارد که در آن مناطق تولید گندم و ... صورت گیرد نه این محور.
وی با بیان این که یکی از آسیب های وزارت جهاد کشاورزی در طالقان ممنوعیت وجود دام در جنگل و مرتع بود که موجب از بین رفتن دامداری در طالقان شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۹ پروژه و پرونده برای محور کرج-چالوس و ۱۹ پرونده در مورد سرمایه گذاری گرفتار دستگاه هایی است که باید جواب استعلام را بدهند و معطل سیکل خسته کننده دریافت استعلام بمانند.
صابری ادامه داد: برخی فهم درستی از موضوعات مشترک در بخش کشاورزی ندارند و حاضر نیستیم حرف یکدیگر را نیز بشنویم و در این خصوص بسیاری از سرمایه گذاران ما خسته اند‌. سرمایه گذران به دلیل مشکلات موجود تمایلی به سرمایه گذاری در استان البرز ندارند.
وی اظهار کرد: البرز ظرفیت های بسیاری در عرصه گردشگری دارد و قدمت ۹ هزار ساله تپه ازبکی از سوی سازمان ملل و ایرانشناسان مورد توجه است و مناظر کویری و کوهستانی و باغات مثمر برغان با تپه های رنگی اشتهارد و تالاب صالحیه، خانه های مفاخری همچون آیت الله طالقانی، دکتر مصدق، شاملو و جلال آل احمد از جمله مواردی هستند که می توان به آن ها اشاره کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱