رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران:

هیچ‌گونه امتیازی در آزمون استعدادهای درخشان لحاظ نمی‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۹۳
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران گفت: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نمی‌شود.
۰
plusresetminus
هیچ‌گونه امتیازی در آزمون استعدادهای درخشان لحاظ نمی‌شود
عبدالله آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از فعالیت 29 مرکز آموزشی استعدادهای درخشان در سطح استان مازندران خبر داد.
 
وی افزود: از این تعداد سهم مدارس دخترانه 15 مرکز و سهم مدارس پسرانه 14 مرکز است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: حدود 6 هزار و 662 دانش‌آموز سال گذشته در مدارس استعدادهای درخشان استان، مشغول تحصیل بودند که از این تعداد، 4 هزار و 538 دانش‌اموز در متوسطه دوم و مابقی نیز در دوره متوسطه اول فعالیت می‌کردند.
 
آزادی بیان کرد: از مجموع کل دانش‌آموزان اعلام شده، تعداد یک‌هزار و 864 دانش‌آموز سمپادی پایه دوازدهم از این مدارس فارغ‌التحصیل شدند و به جای این‌ها تعداد 790 نفر دانش‌اموز جدید در پایه هفتم وارد این مدارس شدند.

وی ادامه داد: طی سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه دوم نیز تعداد 575 نفر در قالب تکمیل ظرفیت وارد مدارس سمپادی شدند.
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تمامی دانش‌اموزان ورودی به مدارس استعدادهای درخشان استان، صرفا از طریق آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند و هیچ ملاک و معیار دیگری برای جذب این دانش‌آموزان وجود ندارد.
 
آزادی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه خاصی برای اقشار و آحاد خاصی برای قرارگرفتن در میان دانش‌اموزان این مدارس وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: در آزمون استعدادهای درخشان هیچگونه امتیازی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود ندارد و هیچگونه سهمیه‌ای برای کسی منظور نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران از لحاظ جمعیت دانش‌آموزی در تمام عرصه‌های آموزشی اعم از عادی، غیردولتی، سمپادی و استعدادهای درخشان در سطح کشور دارای رتبه دهم است؛ گفت: استان مازندران به لحاظ شاخص‌های نخبگی و شاخص‌های قابل طرح در عرصه استعدادهای درخشان در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱