تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۰۹۰
خادم زوار آستان حسینی(ع) می‌گوید: بعد از آن سفر بیش از 20 بار توفیق زیارت و سفر کربلا نصیبم شده اما هر بار انگار برای رفتن به سفر مشتاق‌تر از قبل می‌شوم و در این مسیر و در کنار زائران شاهد شگفتی‌های بسیاری هستم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،بیش از هزار سال است که حرارت عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میان قلوب آزادگان جهان برافروخته شده و هر چه به پیش می‌رویم دامنه دلدادگی به ساحت مقدس ایشان گسترده‌تر می‌شود.
هر کسی به طریقی عشق را در محضر حضرت تجربه می‌کند و گاهی مفاهیم منحصربه‌فردی در سوگواری حضرت رقم می‌خورد و هر کسی در حد وسع خود تلاش دارد تا نوکری در این آستان را به حد اعلی برساند.
در هیئت‌ها و مجالس عزای امام حسین(ع) که می‌نشینیم گاهی سخن از افرادی به میان می‌آید که تمام هم و غم خود را گذاشته‌اند تا عرض ارادت خود به آستان حضرت حق و اباعبدالله را به بهترین نحو نشان دهند تا مبادا از جاماندگان کشتی نجات حضرت باشند.
روایت دلدادگی آقای «محبوب‌نیا»
آقای محبوب‌نیا یکی از همان افرادی است که اطرافیانش از خلوص کار و تلاشش برای خدمت به دلدادگان حسینی سخن می‌گویند.
پای صحبت‌های این پیرمرد باصفا که نشستم از همان کلام اولش و نام بردنش از امام حسین(ع) و بغضش به‌خوبی می‌شد اوج دلدادگی‌اش را حس کرد.
می‌گوید بازنشسته تأمین اجتماعی است و چند سالی می‌شود که به‌عنوان مدیر کاروان در خدمت زائران امام حسین(ع) است.
زیات با شرایط سخت!
از خاطره اولین زیارتش گفت و ادامه داد: سال 1380 بود که به همراه خانواده شهدا سعادت زیارت اعتاب مقدسه کربلا نصیبمان شد و به مدد شهدا به زیارت کربلا نیز مشرف شدیم.
در آن زمان غربت حرمین ائمه(ع) در عراق بسیار بود چراکه به واسطه حضور صدام شاهد ویرانی حرم‌ها بودیم و حتی در زیارت، حق خواندن روضه و زیارت‌نامه نبود و بردن کتاب دعا و مفاتیح ممنوع اعلام شده بود.
وی حس و حال اولین زیارت را وصف‌نشدنی عنوان می‌کند و می‌گوید: هرچند که پس از سفر اول برای رفتن دوباره تشنه‌تر شدیم اما خاطرات و لذت رسیدن به کربلا در اولین سفر تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر فرد خلق می‌کند.
سفر اول مرا مشتاق‌تر کرد/ 20 بار دیگر هم به کربلا رفتم
بعد از آن سفر بیش از 20 بار توفیق زیارت و سفر کربلا نصیبم شده اما هر بار انگار برای رفتن به سفر مشتاق‌تر از قبل می‌شوم و در این مسیر و در کنار زائران شاهد شگفتی‌های بسیاری هستم.
وی برکت زندگی خود را مدیون امام حسین (ع) دانست و گفت: در این مسیر هر فردی کم‌کم از خودش جدا می‌شود و تمام زندگی‌اش در عشق به امام حسین(ع) خلاصه می‌شود.
آقای محبوب‌نیا آرزوی هر شیعه‌ای را زیارت و سفر کربلا دانست و افزود: در سفر به کربلا شاهد حضور اقشار و ادیان مختلف هستیم و از تمام گروه‌های سنی و یا کسانی که مسلمان نیستند به عشق امام حسین(ع) به کربلا می‌آیند و پس از آن یک انقلاب درونی را در خودشان شاهد هستند.
اربعین مقدمه ظهور 
وی با اشاره به ثواب بسیار زیاد زیارت حرم امام حسین(ع)، گفت: با فرا رسیدن اربعین می‌توانیم تحول بزرگی را که حادثه عاشورا در عالم رقم زده را ببینیم و شاهد باشیم که جهان چگونه در حال آماده شدن برای ظهور حضرت مهدی(عج) است.
آقای محبوب‌نیا با بیان اینکه حرکت در مسیر اباعبدالله(ع) سعادتی نیاز دارد که باید آن را از ایشان طلب کنیم، گفت: هر کسی وارد این مسیر شده حس شیرین بندگی را تجربه می‌کند که با هیچ چیز قابل معاوضه نیست.
وی به حضورش در کربلا برای خدمت به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در مسیر اربعین گاهی سختی‌ها و مشقت‌هایی وجود دارد اما هر ساله شاهد بیشتر شدن زائران در این پیاده‌روی عظیم هستیم.
یک آرزوی خاص...
آقای محبوب‌نیا در پایان صحبت‌هایش می‌گوید: همیشه دعا می‌کنم که هیچ‌کس در آرزوی سفر کربلا نماند و هر فردی لااقل یک‌بار طعم شیرین این زیارت را بچشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱