تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۲۱۲
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود، چرا که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد به نتایج دلخواهی از سرمایه‌گذاری دست خواهد یافت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سورنا ستاری  در نشست توسعه اقتصادی اظهار کرد: باید صندوق‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فعال‌ شود و آن چیزی که اقتصاد استان را توسعه می‌دهد، همدلی میان بخش دولت، خصوصی و دانشگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: اقتصاد کشور با پول دولت به جایی نمی‌رسد، چرا که دولت تا جایی که توان داشته پژوهشکده دولتی ایجاد کرده که خروجی آن استخدام هیات‌های علمی شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود، چرا که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد به نتایج دلخواهی از سرمایه‌گذاری دست خواهد یافت.
ستاری گفت: بخش خصوصی در فعالیت‌های پژوهشی و نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کند به طور حتم این نوع سرمایه‌گذاری اقتصادزا است و معاونت علمی ریاست جمهوری بخش خصوصی را مورد حمایت قرار خواهد داد.
وی افزود: مشاغل سنتی در مقایسه با شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ شانسی برای پیروزی ندارند، لذا می‌طلبد سرمایه‌ خود را در مراکز نوآوری سرمایه‌گذاری کنند، تا محصولاتشان تولید ثروت کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: زمانی که فعالیت پژوهشی صد درصد از منابع خود را از طریق دولت دریافت کند، محصول آن هیچ نوع خروجی ندارد، تعامل بخش دولتی و خصوصی می‌تواند در ایجاد محیط کسب و کار بسیار تاثیرگذار باشد.
ستاری اظهار کرد: باید به این نتیجه رسید که پول و خام‌فروشی کاری از پیش‌نمی‌برد و این انسان‌ها هستند که باعث تحول جوامع می‌شوند.
در قانون برنامه ششم توسعه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان رویکردی بزرگ است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای مبتنی بر علم و دانش است.
علی‌اکبر کریمی افزود: توسعه علم در گرو حمایت از نخبگان جامعه است و موفقیت کنونی جامعه مرهون علم و تخصص اندیشمندان جوان است.
وی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه در ماده 64 تأکید شده که مبنای علم و دانش و نقشه جامع علمی کشور حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان رویکردی بزرگ است.
صنایع استان مرکزی و کشور فرسوده و قدیمی هستند
استاندار مرکزی نیز گفت: صنایع در استان و کشور فرسوده و قدیمی هستند، به ویژه صنایع بزرگ که در شرایط تحریم نمی‌توانند تجهیزات خود را به روز کنند.
سیدعلی آقازاده افزود: مدیریت بهینه و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان نقیصه شرکت‌های بزرگ را در حال حاضر رفع می‌کند و هرچه در این راستا حمایت کنیم بازهم کم است.
وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز نبوده و در یک مسیر خاص حرکت نمی‌کند، تصریح کرد: یک ناهماهنگی در مجموعه دولت است چرا که برای اشتغال پایدار روستاها تخصیص می‌یابد که نیاز است برای تقویت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اعتباری از محلی منابع بانکی در اختیار استانها قرار گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: به دلیل وجود صنایع بزرگ و استعدادهای درخشان باید در حرکت جهادی بتوانیم مکانی مناسب برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و با تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیارشان قرار دهیم.
 در پایان این نشست دو تفاهم‌نامه بین استان و معاونت علمی و فناوری کشور در خصوص توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و دیگری با موضوع ایجاد کارخانه نوآوری استان با مشارکت شرکت ماشین‌سازی منعقد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳