تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۵۶۳
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: می‌خواهند با کاهش ظرفیت دانشجویان پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی، انحصار را حفظ کنند؛ درحالی که جامعه به شدت به این افزایش نیاز دارد و در بسیاری استان‌ها پزشک متخصص نداریم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،اصغر دالوندی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت  درباره «افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی»، اظهار داشت: معتقدم اکنون شاید بیش از یک و نیم میلیون نفر از فرزندان این مملکت را به خاطر نگاه کالایی کردن پزشکی اسیر کرده‌اند و این رشته را قداست دادند. 
وی با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت سایر رشته‌ها خالی است، ادامه داد: چرا نباید اجازه دهیم ظرفیت افزایش پیدا کند و این همه جمعیت را اسیر 3 و 4 رشته کنیم؛ راه این است که درِ دانشکده‌های پزشکی را به روی مردم باز کنیم و این فضا شکسته شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: معتقدم باید کنکور از جامعه برداشته شود و رشته پزشکی نیز مانند همه رشته‌های دیگر برای خود دانشکده داشته و دانشجو به اندازه نیاز خود پذیرش کند. 
دالوندی متذکر شد: دوستان می‌خواهند با کاهش ظرفیت پزشکی به ویژه در حوزه تخصصی، انحصار را حفظ کنند؛ در حالی که جامعه به شدت به این افزایش نیاز دارد و در بسیاری استان‌ها پزشک متخصص نداریم. 
وی با اشاره به شاخص ‌های دنیا در حوزه پزشکی، ابراز داشت:‌‌ بهترین شاخص‌ها نسبت پزشک به پرستار، به تخت و نسبت به جمعیت است.
رئیس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: ما در کل، 100 هزار پزشک و 20 هزار متخصص داریم و تصورم این است که این میزان می‌تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱