تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۰۰۱۴۴
روند شکل‌گیری و توسعه بورس انرژی نشان می‌دهد این بورس به‌دلایل متعدد از جمله مداخله مستقیم و همزمان دولت در تعیین دارایی فروشندگان و تأمین مالی خریداران نتوانسته است کارکردهای مورد انتظار را داشته باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن روز چهارشنبه طی گزارشی که با هدف تحلیل و تبیین آسیب‌شناسانه معاملات بخش برق در بورس انرژی کشور را مورد تحلیل و تبیین‌اسیب شناسانه قرار داد.
 مسائل عمده نیروگاه‌ها و مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی در محیط تجدید ساختار شده، دشواری‌های پیش روی مدیریت شبکه و نقش ابزارهای مالی در کنترل و مدیریت این چالش‌ها در این گزارش بررسی شده است.   
در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص سه بورس انرژی معروف بین‌المللی EEX، Powernext و Nordpool اطلاعات تفصیلی ارائه شده است.  

بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بررسی انجام شده نشان می‌دهد بورس‌های انرژی عمدتاً در معاملات مالی فعال هستند و درخصوص معاملات فیزیکی، بازه زمانی معاملات به کوتاه‌مدت (روز ـ بعد یا بین ـ روز) محدود می‌شود. همچنین، آن دسته از بورس‌های انرژی که در معاملات فیزیکی فعال هستند از رابطه‌ای تنگاتنگ با بهره‌برداران شبکه برخوردارند.  

طبق این گزارش تحلیل روند شکل‌گیری و توسعه بورس انرژی در کشور نشان می‌دهد بورس مذکور به‌دلایل متعدد از جمله مداخله مستقیم و همزمان دولت در تعیین دارایی فروشندگان و تأمین مالی خریداران نتوانسته است کارکردهای مورد انتظار را داشته باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳