در همایش دهیاران و شوراهای بخش دالخانی مطرح شد

اعطای تسهیلات کم‌بهره برای مهاجرت معکوس تا واگذاری پارک جنگل دالخانی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۹۷۵۸۸
در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش دالخانی رامسر مباحثی همچون اعطای تسهیلات کم بهره برای مهاجرت معکوس و واگذاری پارک جنگل دالخانی مطرح شد.
۰
plusresetminus
اعطای تسهیلات کم‌بهره برای مهاجرت معکوس تا واگذاری پارک جنگل دالخانی
به گزارش خبرنگار بلاغ، انوشیروان خلعتبری در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش دالخانی گفت: یکی از مطالبات چندین ساله مردم با توجه به وسعت روستایی در چهار دهستان و کمبود منابع سبب کندی خدمات رسانی شده بود که با راه اندازی بخش جدید دالخانی یکی از بزرگترین نیازهای مردم منطقه محقق شد.

وی افزود: ساختمان بخشداری با انتخاب بخشدار و کمک و همراهی مردم راه اندازی شد که در بخش اول نیازمند مساعدت مالی جهت تکمیل بخشداری در بخش اتوماسیون هستیم که ۲۷ میلیون تومان هزینه دارد‌.

این مسئول تصریح کرد: شوراها و دهیاران با مشارکت در توسعه روستاها کوشا هستند و دهستان چهل شهیدان و جنت رودبار با پتانسیل های بالا و مشارکت پذیری مردم در کمک به مسئولین نقش بزرگی دارند.

خلعتبری با اشاره به گردشگر پذیری روستاها گفت: دهستان چهل شهیدان و جنت رودبار با وجود دالان طبیعی دالخانی امکانات پارک جنگلی دالخانی ناتمام بود و در مرحله مناقصه قرار دارد و وجود آبشار سیاسرت در این منطقه جهت ماندگاری گردشگران موثر است.


رئیس شورای بخش دالخانی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها تصریح کرد: در روستاهای اربه کله و سرلیماک ۶۰۰ واحد مجوز ساخت دادند که باید در ابتدا تامین زیر ساخت در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در استانداری مازندران تدابیری اندیشیده شود تا از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری شود تا رامسر از بافت سنتی خارج نشود. 

خلعتبری گفت: در مسیر مجوزهای بودم گردی پروسه زمان بر شده و در استحکام بنا با مشکل مواجه هستیم که میراث فرهنگی باید با سرعت عمل اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی بخش دالخانی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه بخش و روستا زیاد بوده و نیاز مند راهکار در این زمینه هستیم افزود: روستاهای ییلاقی با ساخت و سازهای غیرمجاز از حالت طبیعی خارج شده است.
خلعتبری گفت: مجوزهایی در خارج از بافت روستا صادر شده که جز تولید زباله هیچ عوایدی ندارد و سبب چالش در کار شوراها و دهیاران شده است.

وی گفت: تسهیلات کم بهره به روستائیان داده شود تا از مهاجرت معکوس پیشگیری شود چرا که آبادی روستاها سبب توسعه شهر می شود.

خلعتبری خاطر نشان کرد: ساختمان بخشداری از نظر استحکام بنا و نیروی انسانی با مشکل مواجه است.

وی با توجه به در پیش بودن فصل بارش خواستار اقدام در لایروبی رودخانه ها شد.

احمد علیزاده بخشدار دالخانی نیز با بیان اینکه رامسر از جمله محدود شهرستان ها بود که بصورت تک بخشی اداره میشد گفت: با پیگیری هایی که در حوزه تقسیمات کشوری انجام شد بخش جدید دالخانی جهت سهولت در خدمات رسانی و رسیدگی به امورات روستاها راه اندازی شد.

وی افزود: بخش دالخانی با دهستان های دالخانی و جنت رودبار با جمعیت ده هزار نفر به وسعت ۴۲۱ کیلومتر مربع از ظرفیت های مناسبی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است.

بخشدار دالخانی تصریح کرد: اولین ظرفیت مهم منطقه مردمان صبور همراه همدل و مشارکت جو هستند که در روند تجهیز ساختمان بخشداری با حمایت های مادی و معنوی شان ما را یاری کردند.

علیزاده گفت: در حوزه گردشگری جنگل دالخانی با پارک جنگلی دالخانی، سد میجران و هنرمندان صنایع دستی که چادر شب بعنوان برند شهرستان معرفی شد فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: پارک جنگلی دالخانی در صورت تعیین تکلیف و برگزاری مزایده و واگذاری از ظرفیت بسیار مناسبی جهت اشتغال زایی و جذب گردشگران برخوردار است و وجود اقامتگاه های بوم گردی با طبیعت و بافت منطقه همخوانی دارد.

این مسئول ظرفیت های بخش کشاورزی را کشت گیاهان دارویی و سیاه ریشه عنوان کرد و افزود: توسعه طرح آبرسانی به روستاهای بالا دست در دستور کار قرار دارد و در سال آتی اعتبار خوبی در این حوزه تخصیص داده می شود.

بخشدار دالخانی خاطر نشان کرد: سورتینگ مرکبات، کارخانه های سبد سازی و تیرچه بلوک با استقرار صنایع تبدیلی در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ظرفیت بزرگ اقتصادی در این منطقه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳