تاریخ انتشارشنبه ۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۳۹۳۳۲۵
معاون وزیر کشاورزی در امور دام با بیان اینکه در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود، گفت:
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مرتضی رضایی در آیین افتتاح همزمان ۸۰ پروژه بخش کشاورزی که در واحد پرورش مرغ مادر گوشتی لمترمحمدی در این شهرستان برگزار شد،  اظهار کرد: مردم ایران عادت به مصرف گوشت مرغ دارند در حالی‌که استانداردهای دنیا با مصرف کشور ما فرق دارد.

*در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم

معاون وزیر کشاورزی در امور دام ادامه داد: ایران جز دومین کشور صادرکننده شیر در آسیا است که همه اینها از افتخاراتی است که تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

این مسؤول گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تولید زنجیره‌ای شود؛ چرا که زنجیره از مزایای بالایی برخوردار است و کیفیت و قیمت آن نگرانی ندارد.

رضایی ادامه داد: در زنجیره تولید می‌تواند قراردادی شکل گیرد و وزارت جهاد کشاورزی هم به دنبال همین هدف است.

وی افزود: در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود.

*موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم 

استاندار مازندران اظهار کرد: در ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را در کشور داریم که برای ارتقا این بخش باید توجه بیشتری صورت گیرد.

احمد حسین‌زادگان ادامه داد: باید موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذار با کمترین موانع اقدام به تولید کند.

استاندار مازندران افزود: بروکراسی اداری باید از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

این مسؤول بیان کرد: با ایجاد پنجره واحد در کوتاه‌ترین زمان بروکراسی اداری را کاهش دهیم.

حسین‌زادگان گفت: در سال‌های اخیر هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در مازندران در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که برخی در تولید موفق بودند و برخی هم که موفق نبودند نمی‌توان تمام مشکلات را دولت و دستگاه‌های دولتی دانست در برخی مواقع تولیدکننده هم مقصر بوده است.

*تاکید بر خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات

وی بیان کرد: بخش کشاورزی جز بخش‌هایی است که در تولید دچار مشکل هستیم و یکی از دلایل این است شرایط آب و هوایی با سایر استان‌ها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید به سمت خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات همه محصولات کشاورزی باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: هلدینگ سرمایه‌گذاری را مطرح کردیم و در حوزه دانش بنیان تا کشاورزی، صنعت و گردشگری بر روی پای خود بایستیم و تنها معطوف به چند سرمایه‌گذار نباشیم.

حسین‌زادگان بیان کرد: بخش کشاورزی به تنهایی قادر است از لحاظ وسعت و تولید همانند کشور هلند باشد و باید به سمت کشاورزی مدرن پیش رویم.

وی گفت: باید به سمت اخرین یافته‌های علمی برویم که خوشبختانه این اتفاق در بخش کشاورزی مازندران شاهد هستیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱