تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۵۹۸۳۱
ولگا گراد روسیه به جهت دسترسی آبی به پنج دریای بزرگ دنیا می‌تواند ترانزیت کالا‌های صادراتی بین ایران و روسیه به کشور‌های دیگر جهان باشد.
۰
plusresetminus
گسترش فعالیت‌های اقتصادی از طریق کریدور شمال و جنوب
به گزارش بلاغ، ولادیمیر شکارین معاون همکاری‌های بین المللی استاندار ولگاگراد که در راس یک هیات برای یک دیدار سه روزه امروز وارد ساری شد، گفت: کشاورزی، صنایع تبدیلی، شیلاتی، کشتیرانی و استخراج نفت و گاز استان ولگا گراد ظرفیت‌های اقتصادی این استان است.

وی افزود: از آنجایی که ولگا گراد امکان دسترسی آبی به پنج دریای بزرگ دنیا از جمله دریای خزر، سیاه و دریای بالتیک را دارد می‌تواند ترانزیت کالا‌های صادراتی بین ایران و روسیه به کشور‌های دیگر جهان باشد.

ولادیمیر شکارین به وجود زیر ساخت‌های پیشرفته بندری در حوزه دریای خزر از جمله شمال ایران اشاره کرد و گفت: رودخانه پر آب و بزرگ ولگا و بزرگترین مرکز راه آهن از مزیت‌های مهم برای گسترش روابط با مازندران است.

معاون همکاری‌های بین المللی استاندار ولگاگراد وجود پنج اقلیم و زمین با خاک سیاه، دشت، جنگل، نیمه بیابانی و بیابانی در استان ولگا گراد اشاره کرد و افزود: استخراج نفت و گاز نیز سبب شد تا شرکت‌ها و موسسات پیشرفته‌ای در این استان شکل و فعالیت داشته باشند.

وی از افتتاح و بهره برداری کارخانه‌های تولید نمک سدیم و کود با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در سال میلادی جاری در ولگا گراد خبر داد و گفت: ولکا گراد در تولید انرژی الکتریکی با داشتن بزرگترین نیروگاه برق آبی نیز سرآمد است.

ولادیمیر شکارین با بیان اینکه نیرو‌های انسانی حرفه‌ای، علمی و دانشگاهی مازندران و ولگا گراد می‌توانند در توسعه و نوسازی ظرفیت‌های ۲ استان طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مشترکی را اجرایی کنند، افزود: در این سفر رئیس دانشگاه کشاورزی و رئیس اتاق بازرگانی ولگا گراد ما را همراهی می‌کنند.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در دیدار هیات اقتصادی استان ولگاگراد روسیه به همکاری جدی تهران و مسکو اشاره کرد و گفت: امروز باید روابط اقتصادی درستی در پی روابط گسترده سیاسی بوجود آمده بین روسیه و ایران پایه گذاری شود.

وی افزود:با وجود کریدور شمال و جنوب در حوزه دریای خزر، ایران و روسیه می‌توانند در انتقال محصولات مختلف صادراتی به کشور‌های منطقه همکاری همه جانبه داشته باشند.

اسلامی شرایط امروز دنیای سیاست و اقتصاد در کشور‌های منطقه و جهان را مهم توصیف کرد و گفت: ایران و روسیه همواره در دوران گذشته و حال همدیگر را به خوبی درک کرده اند و امروز یکبار دیگر روسیه نشان داده که با همکاری ایران قدرت ماندگار منطقه است.

استاندار مازندران بر لزوم عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ها و معاهدات اقتصادی بین ۲ استان مازندران و ولگا گراد تاکید کرد و گفت: استانداران به عنوان فرماندهان، اتاق‌های بازرگانی به عنوان موتورمحرکه و دانشگاه‌ها به عنوان مغز متفکر باید همکاری همه جانبه خود را عملیاتی کنند.

وی گفت: مازندران و ولگا گراد با ظرفیت‌های بالا در حوزه تولیدات کشاورزی، شیلاتی،‌ای تی، صنایع تبدیلی و طرح‌های تحقیقاتی دانشگاهی باید بازار هدف مشترکی برای یکدیگر باشند.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های شیلاتی از جمله پرورش ماهیان خاویاری، کشتیرانی، ترانزیت کالا، آی تی، صنایع ماشین سازی، صنایع چوب و کاغذ، برنجکاری و محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایجاد خط گردشگری دریایی بین مازندران و ولگا گراد سرفصل جدید برای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه است.

اسلامی با بیان اینکه وجود بنادر مختلف درحوزه دریای خزر می‌تواند خط گردشگری را پر رونق کند، گفت: با همکاری و توجه جدی ایران و روسیه، پرواز‌های منطقه‌ای خزر نیز باید گسترش یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴