تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۳۲۶۹۹
نمایندگان شرایط عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) قوه مقننه در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده یک این طرح را با ۱۵۲ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

در ماده یک این طرح ذکر شده دو تبصره به عنوان تبصره‌های یک و ۲ به ماده ۳۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۷۵/۱/۳ به شرح ذیل الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهر‌ها و روستا‌های کشور می‌توانند نامزد انتخابات شورا‌های اسلامی همان شهر و روستا شوند.

در تبصره ۲ این ماده ذکر شده اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین نمایندگان ماده ۲ این طرح را با ۱۵۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان مصوب کردند.

در ماده ۲ این طرح آمده است: یک تبصره به ماده ۶۳ این قانون به عنوان تبصره یک الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۵۳ این قانون با امکانات موجود مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود. کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی ساختار سازمانی را تدوین و به تصویب برساند و حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به منظور تصویب در اختیار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷