نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

فتح خرمشهر برای آیندگان درس بزرگی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۲۹۳۳۰۷
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: آزادسازی خرمشهر سیلی محکمی بر چهره استکبار و حادثه‌ای بود که حسابگران نظامی نمی‌توانستند آن را پیش‌بینی کنند.
۰
plusresetminus
فتح خرمشهر برای آیندگان درس بزرگی است
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی در صبحگاه مشترک سوم خرداد شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر تنها آزادی خرمشهر نبود و شکستن دست عوامل استکبار در منطقه بود، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر سیلی محکمی بر چهره استکبار و حادثه‌ای بود که حسابگران نظامی نمی‌توانستند آن را پیش‌بینی کنند.

وی افزود: خرمشهر پیش از اشغال، 45 روز مقاومت را با شهادت شهیدان وطن پشت سر گذاشت.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: پس از 578 روز اشغال خرمشهر، سه مرحله عملیات در شمال غربی عراق انجام شد و در نهایت در سوم خرداد 1361 رزمندگان ارتش و سپاه و نیروهای مسلح وارد شدند که 19 هزار اسیر عراقی را تخلیه کردند و همچنین در جریان آزادسازی خرمشهر از نیروهای عراقی 16 هزار نفر نیز کشته شدند و 60 فروند هواپیما و سه فروند هلیکوپتر دشمن منهدم شد و 400 و 18 دستگاه تانک و نفربر دشمن از میان رفت و 30 درصد توپ دشمن و 45 دستگاه خودروی دشمن منهدم شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری درباره غنائم جنگی که در فتح خرمشهر نصیب رزمندگان ایران شد، گفت: ادواتی در فتح خرمشهر نیز سالم گرفته شد که شامل یک فروند هلی کپتر و 105 دستگاه تانک و نفربر و 56 دستگاه خودروی از دشمن در منطقه خرمشهر به غنیمت گرفته شد.

این مسئول با گریزی به سخنان امام راحل، خاطرنشان کرد: امام خیمنی(ره) به حق گفته بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد چراکه نیروها با اعتقاد و توکل خود را برای آزادسازی خرمشهر مهیا شدند.

معلمی بیان کرد: اگر همه ساله این روز را گرامی می‌داریم بدانیم که سزاوار است و باید سوم خرداد در همه زندگی مردم بازگو، بازخوانده و بازنگری شود تا بدانیم چه کسانی از جان مایه گذاشتند تا کشور روی امنیت و آرامش را و آسایش را ببیند.

وی، عنوان کرد: همگان باید این جان فشانی‌ها را قدر بدانیم و وصیت امام را عمل کنیم که در این زمینه مسؤولان باید درجه اول و مردم در رتبه بعد به عهد وصیتنامه‎های شهدا و امام استوار باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: اگر از وصیت امام و جانفشانی‌های این رزمندگان غفلت شود سرآغاز بدبختی‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه در آینده خرمشهر برای آیندگان درس بزرگی است، تصریح کرد: خرمشهر در دنیا صاحب نام است لذا صدام کافر به اشغال خرمشهر فخر می‌فروشد و می‌نازید در حالی که از وی چیزی باقی نماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱