تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
کد مطلب : ۹۷۴۲۹
رئیس اتاق اصناف شهر شیرگاه گفت: نبود کشتارگاه علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای بازاریان در تأمین گوشت مورد نیاز واحدهای صنفی، به لحاظ عزیمت به شهرهای دیگر، وقت‌گیر و هزینه‌بر بوده است.
۰
plusresetminus
مالیات بر ارزش افزوده برای بازاریان مبهم است/نبود کشتارگاه صنعتی در سوادکوه
به گزارش بلاغ، سید علی‌اکبر ساداتی در گفت‌وگو با مازنداصناف درباره مشکلات عمده اصناف و بازاریان شیرگاه، اظهار کرد: یکی از مشکلات رایج حال حاضر بازاریان، بحث داغ مالیات بر ارزش افزوده است که هنوز تعریف خاصی برای آن صورت صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه اصناف و بازاریان در محاسبه و پرداخت ارزش افزوده در سردرگمی به‌سر می‌برند، افزود: در حال حاضر دریافت مالیات در شیرگاه به‌صورت علی‌الرأس و بدون هیچ سند و فاکتوری انجام می‌گیرد و این امر با توجه به بازار ضعیف شیرگاه نسبت به شهرهای هم‌جوار، به ضرر بازاریان است.

رئیس اتاق اصناف شهر شیرگاه ـ شهرستان سوادکوه شمالی ـ ضمن ابراز نارضایتی از وضع موجود، بیان کرد: علی‌رغم اینکه ما به‌عنوان نماینده قانونی در اداره مالیات حضور داریم اما در جلسات نظرات ما کارساز نیست.

این مسئول به نبود کشتارگاه صنعتی در شهرستان سوادکوه و شهر شیرگاه به‌عنوان یکی از مشکلات اساسی یاد کرد و افزود: نبود کشتارگاه علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای بازاریان در تأمین گوشت مورد نیاز واحدهای صنفی، به لحاظ عزیمت به شهرهای دیگر، وقت‌گیر و هزینه‌بر بوده و این هزینه مضاعف سبب افزایش قیمت تمام‌شده و در نتیجه سود حداقلی برای قصابان منطقه شده است.

ساداتی خاطرنشان کرد: واحد تنظیم بازار جهاد کشاورزی، برای کنترل بازار لیستی از قیمت‌ها را به ما ارائه داد که بازاریان ما، به لحاظ رکود بازار این منطقه مجبور به فروش این کالاها، به زیرقیمت پیشنهادی شدند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از بازارهای هفتگی شیرگاه، تصریح کرد: بازاریان عوارض می‌پردازند، اجاره می‌دهند، و حامی مالی بسیاری از جشن‌ها و مراسم هستند، اما پول بازار هفتگی که غالباً غیربومی هستند، به جیب غریبه‎ها می‎رود.

رئیس اتاق اصناف شیرگاه به مشکلات توزیع آرد و نان اشاره کرد و یادآور شد: علی‌رغم دستورالعمل کشوری مبنی بر آزادسازی 20 درصد از نانوایی‌ها و نیز کار حساس توزیع آرد، اما هنوز اداره غله شیرگاه از سوادکوه تفکیک نشده و این موضوع برای ما چالش‌هایی را به‌وجود آورده است که امیدواریم مسئولان جهت مرتفع‌سازی این مسئله، اقدامات مناسبی را اتخاذ کنند.

به گزارش بلاغ، شهر شیرگاه مرکز شهرستان سوادکوه شمالی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱