تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۸۵۶۶۱
امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، گفت: مشارکت در مسیر خیر و نیکی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.
۰
plusresetminus
مشارکت در کار خیر بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند
سیدمحمود موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت اظهارکرد: خداوند در بهار طبیعت برانگیخته شدن زمین را به انسان نشان می‌دهد و فرصتی ویژه است تا بهار طبیعت را با بهار معنوی در این ماه مبارک پیوند و بیداری و تولد دیگری را رقم بزنیم.

وی با اشاره به سنت صله رحم در عید نوروز و سفارش آن در دین اسلام، افزود: شب نشینی‌هایی که در جامعه کمرنگ شده را احیا و با روزهای آرام و شب‌های پرشور در این ماه مبارک  صله رحم و دید و بازدیدهای عیدانه را اجرا کنیم.

امام جمعه چمستان گفت: با توجه به توریستی بودن منطقه، دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و شهری در این فرصت باید برنامه‌های متنوع و تأثیرگذاری در مساجد، اماکن تفریحی و... در راستای تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت برپا و شب‌های خاطره‌انگیزی برای مردم  ایجاد کنند.

موسوی تأکیدکرد: با برنامه‌های معنوی پربار در شب‌های قدر و شهادت، افطاری ساده در ایستگاه‌های صلواتی و مساجد و ... می‌توان با ایجاد معرفت جمعی در جامعه، انس و مودت بین مردم به وجود آورد.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و ساده زیستی افزود: با افطاری ساده در کنار اقوام و دوستان و دور از چشم به هم چشمی می‌توانیم فاصله‌ها را کم کنیم و سر سفره رنگین خداوند بنشینیم.

امام جمعه چمستان خاطرنشان‌کرد: روزه گرفتن نقش مهمی در سلامتی انسان‌ها دارد و باید در جهاد تبیین ویژگی معنوی و دنیوی ماه مبارک رمضان را در جامعه و برای جوانان و نوجوانان روشنگری کنیم.

موسوی گفت: پیامبر (ص) فرمودند اگر بندگان خدا بدانند ماه مبارک رمضان چه خبر است می‌خواهند در طول سال روزه باشند.

وی بیان‌کرد: در ماه مبارک رمضان خواب عبادت، نفس کشیدن ثواب (سبحان الله)، شیطان در غل و زنجیر و دعاها مستجاب است که باید از این امتیازات در بهار قرآن نهایت بهره را ببریم و با لقمه حلال، عفت کلام، عفاف و حجاب، توبه و ... سیاهی دل را در پاکی چشمه زلال قرآن در ماه مبارک بشوییم تا نور الهی در آن بتابد و سبب آرامش روح و جان انسان شود.

امام جمعه چمستان تأکیدکرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی باید به معیشت مردم و مشکلات خانواده‌ها به صورت ویژه و جدی رسیدگی شود.

موسوی با اشاره به اینکه روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، افزود: روزه‌دار باید با درک شرایط سخت از افراد بی‌بضاعت و آسیب پذیر به ویژه در اطراف و اقوام در حد توان از آن‌ها دستگیری کند و تعاون در مسیر خیر و نیکی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان‌کرد: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید در راستای فرهنگسازی و جهاد تبیین در حفظ عفت و حجاب در جامعه و تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱