فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران اعلام کرد:

جزئیات اقدام تلافی‌جویانه به منزل مأموران جنگلبانی آمل

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۴۸۵۵۴۵
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ضمن تشریح جزئیات حادثه تیراندازی به منزل دو مأمور منابع طبیعی گفت: انتظار ما از دستگاه قضایی برخورد قاطعانه با متهمان است.
۰
plusresetminus
جزئیات اقدام تلافی‌جویانه به منزل مأموران جنگلبانی آمل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ بامداد شنبه هجدهم فروردین ماه، فرد یا افراد ناشناس در اقدام شبانه هماهنگ و سازمان یافته، به منزل مسکونی دو تن از مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تیراندازی کردند.

در این دو فقره تیراندازی، به نیروهای منابع طبیعی و خانواده ایشان خسارت جانی وارد نشد.

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ ساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ درباره حمله به منزل مسکونی دو تن از نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی آمل، اظهار کرد: مقارن ساعت ۲۴:۳۰ و یک بامداد دو فقره تیراندازی توسط اشخاصی با هویتی نامعلوم در اقدامی تلافی‌جویانه مبادرت به تیراندازی سازمان‌یافته به منزل مسکونی فرماده عملیات یگان حفاظت شهرستان آمل و یکی از نیروهای قرق‌بان حوزه استحفاظی شهرستان آمل کردند که در این واقعه، خسارت جانی نداشتیم؛ اما آسیب به منزل مسکونی وارد شد.

وی افزود: پنجره منزل این همکاران شکسته شد و ساکنان نیز دچار ترس شدند، لذا با توجه به اینکه با سلاح گرم منزل مسکونی دو تن از مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل را مورد تخریب و تهدید قرار دادند، مراتب به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری، خاطرنشان کرد: بلافاصله کلانتری در منطقه حضور یافتد که با توجه به تاریکی شب، مهاجمان اقدام به فرار و از محدوده متواری شدند.

این مسئول ادامه داد: لذا با توجه به اینکه خبر این حادثه به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ ساری، اعلام شد، در نخستین ساعات صبح در منزل همکاران حضور پیدا کردیم و صحنه را مورد بررسی قرار دادیم که ضمن دلجویی از خانواده همکاران که به شدت دچار آسیب روحی شدند، مراتب را کتباً به دادستان شهرستان آمل اعلام و دستور قضایی مناسب جهت شناسایی و دستگیری این متهمان و مهاجمان به پلیس انتظامی ابلاغ شد.
 

ذکریایی تأکید کرد: شایان ذکر است که در کمتر از یک‌ماه اخیر یعنی از ۲۳ اسفندماه تاکنون  هشت مورد حمله و تعرض به نگهبانان نیروهای حفاظتی منابع طبیعی داشتیم که منجر به مجروح شدن سه تن از همکاران ما شد و سه مورد نیز حمله با سلاح گرم به منزل مسکونی و تهدید و ارعاب خانواده‌های حفاظتی داشتیم که یک مورد در شهرستان گلوگاه و دو مورد نیز شب گذشته در شهرستان آمل این اتفاق رخ داده است.

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است که با توجه به اقدامات حفاظتی موثر و تشدید در مقابله با زمین‌خواران و معارضین به منابع طبیعی و نیز مبارزه با قاچاقچیان چوب، قاچاق سازمان‌یافته که یگان حفاظت در دستور کار قرار داده، موجب شده تا در اثر این فشارهایی که به این افراد وارد شده دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزنند که در این راستا بتوانند نیروهای ما را در اجرای ماموریت‌هایشان بنحوی دلسرد و انگیزه آنان را از بین ببرند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی حمایت دستگاه‌های قضایی و انتظامی با این افراد حتماً قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این مسئول، ادامه داد: امید می‌رود مجازاتی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، پشیمان‌کننده و بازدارنده باشد.
 

ذکریایی تصریح کرد: نیروهای حفاظت منابع طبیعی هم از حمایت کافی برخوردار نیستند و هم به لحاظ مالی نیز حقوق آنان کمتر از ۹ میلیون تومان است که اگر این نیروهای خدوم را حمایت کافی نکنیم در بحث ادامه حفاظت دچار مشکل خواهیم شد.

وی متذکر شد: بنده به عنوان یک سرباز این نظام و خدمتگزار مردم از دستگاه‌های قضایی و انتظامی درخواست می‌کنم که همچنان که تاکنون همراه و حامی ما بودند در بحث تشدید مجازات این دسته از افراد که مرتکب جرایم خشن می‌شوند به صورت ویژه و مقتدرانه با آنان برخورد شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳