تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۵۴۷۴
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر روز قدس بنا نشده بود این هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی پدید نمی‌آمد و این حضور مردم در صحنه برای محکومیت رژیم صهیونیستی متجاوز و کودک‌کش، را شاهد نبودیم.
۰
plusresetminus
هسته‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را به فروپاشی کشاندند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، میراث ابتکاری رهبر کبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی است که واکاوی ابعاد آن برای نسل‌های امروزی و آتی انقلاب امری بسیار ضروری است.

دور اندیشی امام راحل در خصوص حمایت امت اسلامی از مسئله فلسطین و ظلمی که صهیونیست‌ها به این مردم مظلوم و امت اسلامی داشتند و همچنین ابتکار امام در نام‌گذاری روز جهانی قدس که منشا خیر و برکات زیادی برای موضوع زنده نگه داشتن راهبرد فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن است یک موضوع بسیار مهم است که پرچمداری آن توسط حضرت امام (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری که همواره تاکید بر با شکوه برگزار کردن روز جهانی قدس را یادآوری می‌کند.

آیت‌الله  علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ اظهار کرد: در این ایام که شرارت صهیونیست پلید علیه مسلمین سرزمین اشغالی، علیه مسجد‌الاقصی قبله اول مسلمین جهان و نیز حمله اخیر به کنسولگری ایران در دمشق، در برابر چشم جهانیان موجب تعجب و تأثر جهانیان گشت، بار دیگر ملت صبور و مقام و  همیشه در صحنه ایران اسلامی روز جهانی قدس با عظمتی بیش از پیش به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: در سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) جمعیتی که واقعاً در برخی از شهرهای استان حاضر شدند بی‌سابقه بوده است و حضور پر معنای مردم در ۲۱ ماه رمضان در واقع، پیوند ملت با امامت و ولایت را به نمایش گذاشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: لذا به همین نسبت نیز در این عرصه از روزی که امام راحل، آخرین جمعه از ماه رمضان را روز قدس نامیدند شاید حکمتش برای برخی‌ها آشکار نبوده اما رفته رفته، همگان دریافتند که این یک امر، الهی و ملکوتی بوده که به قلب امام راحل، الهام شده بود.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: اگر روز قدس بنا نشده بود این هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی پدید نمی‌آمد و این حضور مردم در صحنه برای محکومیت اسرائیل متجاوز و کودک‌کش، را شاهد نبودیم.

معلمی گفت: رژیم منحوس صهیونیستی که هفتاد سال قبل از گوشه و کنار دنیا، یهودیان به اشاره آمریکا و انگلیس در سرزمین فلسطین که متعلق به مسلمین بود، تجاوز کردند و مردم را آواره ساختند و هم‌اکنون در جنوب دمشق، اردوی آوارگان فلسطینی  که از همان آغاز تجاوز اسرائیلی‌ها تا کنون ادامه دارد، در حال گذران عمر هستند.

وی بیان کرد: رژیم صیونیستی به ویژه در دو روز اخیر، جنایتی بی‌سابقه‌ای را که حکایت از درماندگی اسرائیل غاصب دارد رقم زده است؛ درمانده از آن جهت که اگر در عرصه مقاومت می‌توانست برابر حماس امور را به پیش ببرد قطعاً دست به چنین جنایت بزرگی نمی‌زد که هیچ کشوری نمی‌تواند او را در این قضیه، حق بدهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: پس از این واقعه تلخ و جنایت‌بار، تمامی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و می‌کنند؛ چرا که اماکن سیاسی و دیپلماسی در هر کشوری از مصونیت برخوردار است و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در جوار سفارت‌خانه، بخشی از خاک کشور جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

امام جمعه قائم‌شهر، تصریح کرد: تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت مستشاران نظامی ایران که به دعوت رسمی کشور روسیه در این ساختمان حضور داشتند، حمله به چنین مکانی حکایت از استیصال و درماندگی اسرائیل پلید دارد که دیگر سر از دیوانگی در آورده است.

معلمی، اذعان کرد: رژیم صیونیستی در این استیصال، سر از پا نشناخته نفمید که چه می‌کند و اینگونه جنایت‌ها زمینه زوال اسرائیل را سرعت می‌بخشد؛ همان‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب از چند سال قبل پیش‌بینی کرده بود حقیقتاً این رژیم در حال حرکت رو به زوال هستند واگرنه دست به چنین جنایتی نمی‌زدند.

وی اشاره کرد: رژیم صهیونیستی در واقع می‌خواهد خشم شکست خودشان را در برابر مقاومت فلسطین، اینگونه جبران کنند و به دنیا بگویند که ایران، پشت مقاومت ایستاده بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تشریح کرد: ایران حضور عنصری در صحنه مقاومت فلسطین ندارد، اما اندیشه انقلاب اسلامی، اندیشه مقاومت در برابر ظلم، ظالم و عوامل استکبار، اثرگذار شده است و جوانان فلسطینی متاثر از اندیشه  ناب اسلام محمدی که از جمهوری اسلامی ایران برخاسته است، توانستند مقاومت کنند و تازه به فرهنگ قرآن رسیده‌اند که « هر نیروئى در قدرت دارید براى مقابله با  دشمنان آماده سازید » و به فضل الهی پیش می‌روند.

امام جمعه قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها دیوانه‌وار از آسمان، بر سر مردم بی‌دفاع غزه، سنگین‌ترین بمب‌ها را پرتاب می‌کنند و مخرب‌ترین بمب‌ها را بر سر خانه‌های مسکونی مردم مظلوم غزه می‌ریزند که حکایت از استیصال اسرائیل در عرصه نبرد دارد.

معلمی، متذکر شد: روز قدس پیش‌ رو، روز سرنوشت‌سازی خواهد بود و امیدواریم سرآغاز یک جریان با برکتی به نفع فلسطین و مسجد‌الاقصی ختم گردد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱