رئیس بنیاد مسکن بابل خبر داد:

اجرای طرح توسعه «منظومه‌ روستایی» در بابل

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
کد مطلب : ۴۸۴۴۲۵
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابل گفت: طرح منظومه روستایی با هدف توانمندسازی مردم در حوزه‌های اشتغال و عمرانی اجرایی می‌شود.
۰
plusresetminus
اجرای طرح توسعه «منظومه‌ روستایی» در بابل
بابک جان‌محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ با اشاره به عقب‌ماندگی طرح هادی در سال‌های گذشته در شهرستان بابل اظهار کرد: در سال‌های گذشته به علت جذب نکردن اعتبارات در این زمینه شاخص اجرای طرح هادی در این شهرستان ۲۶ درصد بوده که با استاندارد کشوری که ۵۳ درصد و مازندران ۴۶ درصد بوده است
فاصله زیادی داشته است.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر شاخص این شهرستان از ۲۶ درصد به ۳۶ درصد رسیده است ودر طول دوسال گذشته ۸۰ روستای این شهرستان به طول ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابل تصریح کرد: در حال حاضر نیز با توجه به نگاه ویژه‌ استان به عقب‌ماندگی‌های صورت گرفته در این شهرستان قیر بیشتری در سال‌های اخیر نسبت به گذشته در اختیار این شهرستان قرار داده است که تا بتواندبا طرح مشارکت مردمی در روستاهایی که ۴۰ تا ۵۰ درصد کار زیرسازی آن صورت گرفته است در آنها طرح هادی اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر با اجرایی شدن این طرح ۹۰ درصد معابر اصلی این شهرستان و خیلی از محورهای اصلی در روستاهای این شهرستان با اجرای این طرح آسفالت شود.

جان‌محمدی با اشاره به صدور ۳۵۰ سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و سند در بخش روستایی بیان کرد: در بحث مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۱ میزان تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان رسید که هزار و ۲۰۰ نفر از این تسهیلات برخوردار شدند و در سال ۱۴۰۲این تسهیلات به ۳۵۰میلیون تومان رسید که هزار و ۴۶۸ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی با اشاره به طرح منظومه روستایی در این شهرستان افزود: طرح منظومه روستایی در روستاها به منظور توسعه روستاها ؛در۱۲ استان کشور در حال اجراست و بابل نیز تنها شهر مازندران است که این طرح در آن اجرایی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابل یادآور شد: این طرح به منظور توانمندسازی مردم روستاها در زمینه‌های اشتغال، معیشت، اقتصاد و البته عمرانی اجرایی می‌شود.

این مسئول افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بالابردن سطح تولید را از چشم‌اندازهای این طرح توسعه پایدار منظومه روستایی برشمرد و تصریح کرد: در این طرح نقاط قوت روستاها را شناسایی و اقدامات موثری متناسب با ظرفیت هر روستا برای رونق بخش گردشگری، اقتصادی، تولید و اشتغال انجام و تسهیلاتی نیز به این بخش پرداخت می‌شود.
 
جان‌محمدی با اشاره به اینکه سه طرح منظومه روستایی در بابلکنار اجرایی می‌شود گفت: منطقه بابلکنار شهرستان بابل از مزایای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بهره‌مند شده است و در حال حاضر ۴۰ روستای بابلکنار از این طرح برخوردار شده‌اند و در حال حاضر مطالعه و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این مناطق مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کانون روستایی با حضور شوراها، دهیاران، روحانی روستا، نماینده کشاورزان، نماینده بانوان و نماینده بسیج محل ‌شکل گرفته تا با توجه به نیازهای همان منطقه اعتباراتی نیز به آن اختصاص داده شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳