مسئول سازمان بسیج کارگران مازندران:

پیشرفت‌های صنعت مازندران برای جوانان تبیین شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۸۴۲۵۳
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران گفت: توانمندی‌های صنعتی استان، وضعیت گذشته و موجود باید برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین شد.
۰
plusresetminus
پیشرفت‌های صنعت مازندران برای جوانان تبیین شود
سیدجواد حسینیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ در خصوص دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران در چند جبهه مختلف در طول سال جاری ورود جدی داشت و در مناسبت‌های گوناگون به صورت منسجم‌تر و محوری‌تر برنامه‌ها را عملیاتی کرده است.

وی افزود: در موضوع امیدآفرینی تلاش شد تا با برگزاری برنامه‌های متنوع و متعدد در بخش فرهنگی و ورزشی برای جامعه کارگری ۶ رویداد بزرگ را در اقصی نقاط استان با ۱۰ هزار شرکت‌کننده برگزار کنیم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در حوزه خانواه نیز با برگزاری نشست‌ها و جلسات با موضوعات سبک زندگی ایرانی، فرزندآوری، اعتیاد و طلاق  برای جامعه کارگری، دوره‌های مختلفی در سطح استان در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی برگزار شد.

این مسئول، رفع موانع تولید را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا برشمرد و ادامه داد: شناسایی ۳۵ مجموعه‌ تولیدی معتبر و قوی فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی، نخستین گام در این بخش بود که در نهایت از برترین‌های این مجموعه در طرح نشان اقتصاد مقاومتی، تجلیل شد.

حسینیان تاکید کرد: در حوزه رفع موانع تولید، تنها در سال جاری از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بازدید میدانی شد که موانع حاد و بزرگ ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی در موضوعات مالیاتی، گمرکی، مواد اولیه و سایر، در سطح استانی و ملی پیگیری شد.

وی بیان کرد: در همین راستا طرح «پنجشنبه‌های امید» نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که در جهت رفع موانع تولید با ابتکار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا به اجرا در آمد و اکنون به عنوان یک طرح ملی در حال اجرا است که در این طرح، قبل از حضور در واحدهای صنعتی خرد و کلان، کارشناسان قرارگاه اقتصاد مقاومتی مشکلات این واحدها را احصا و پیگیری می‌کنند و سپس در روز بازدید، مدیران کل مرتبط با مشکلات احصا شده، نیز در مجموعه صنعتی حاضر و با تصمیم‌گیری در محل کارخانه نسبت به رفع موانع اقدام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته طی سال جاری به حوزه فرهنگی اختصاص دارد که در طی سال جاری در این بخش اقدامات برجسته‌ای نظیر برگزاری ۱۰ یادواره شهدای شهرستانی و استانی، انتخاب شهید شاخص، چاپ کتاب شهید شاخص و بسیاری دیگر از برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن انتخابات در ماه پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: در حوزه جهاد تبیین با توجه به این مسئله مهم، تمام برنامه‌های گوناگون صورت گرفته همراه با پیوست تبیینی انجام گرفته است و در کنار هر برنامه یک بستر جهاد تبیین برای حاضرین و گروه هدف فراهم شده است.

حسینیان از افتتاح ۱۳ پایگاه مقاومت بسیج کارگری در دهه فجر امسال خبر داد و  عنوان کرد: تاکنون ۱۷۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح مجموعه‌های تولیدی و صنعتی مازندران راه‌اندازی شده است که ۹۰ پایگاه مقاومت در طی دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی برگزاری اردوهای جهاد پیشرفت را یکی دیگر از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اعلام کرد و گفت: برای اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را طی بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی به اطلاع نوجوانان و جوانان ما برسد تلاش کند به صورت آتش به اختیار با مشارکت بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار گرفت و ضمن معرفی توانمندی‌های صنعتی استان، وضعیت گذشته و موجود نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان، تبیین شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا از اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور طی سال جاری خبر داد و افزود: اعزام با اولویت بار اولی‌ها در این سفر معنوی انجام گرفت.

حسینیان به اقدامات مطلوب انجام شده در هم‌افزایی میان اقشار اشاره کرد و گفت: تمام تلاش سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا پیشگامی در این عرصه بوده و عمده اقدامات انجام شده در سایه تعامل و همکاری با سایر اقشار به ویژه با سازمان بسیج رسانه، فضای مجازی و روابط عمومی سازمان بوده که اگر نبود این مشارکت و همراهی، بسیاری از اتفاقات مبارک در گره‌گشایی از موانع واحدهای تولیدی، رقم نمی‌خورد.


انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳