گفتگو با عضو خبرگان رهبری درباره واقعه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷؛

اقتدار نظامی و موشکی پاسخ دندان‌شکن ایران به جنایت پرواز ۶۵۵ امریکایی‌ها

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۷۲۸۹۱
عضو خبرگان رهبری گفت: اقتدار موشکی امروز ایران، از دشمن، چشم زهره گرفته است و دیگر نمی‌توانند فکر حمله نظامی به یاران را در سر بپرورانند.
۰
plusresetminus
اقتدار نظامی و موشکی پاسخ دندان‌شکن ایران به جنایت پرواز ۶۵۵ امریکایی‌ها
به گزارش بلاغ؛ هر ساله ۱۲ تیر ماه، یادآور جنایت فراموش نشدنی آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس است.

اکنون ۳۵ سال از این حادثه تلخ می‌گذرد اما مردم ایران هرگز این روز تلخ را از یاد نخواهند برد و هر ساله داغدار ۲۹۰ مسافر بی بازگشت پرواز ۶۵۵ هستند.

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در این باره می‌گوید: خوی استکباری همواره در طول تاریخ، شرارت بود و همواره سعی در فریب افکار عمومی داشته و در این راستا، دم از حقوق بشر می‌زدند و می‌زنند اما به جای دفاع از حقوق مظلومان، حقوق ظالمین را رعایت می‌کنند.

وی افزود: همین امروزه که دنیا دارد تماشا می‌کند که در فرانسه چگونه پلیس با خشونت نسبت به مردم برخورد می‌کند و گلوی یک نوجوان ۱۳ ساله را با زانو می‌فشارد و عملا نقض حقوق بشر نمایان می‌شود، اما برای سایر کشورها همیشه داعیه حقوق بشر را علم می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در قسمت پایانی دوران دفاع مقدس در سال ۱۳۶۷ یک ناو امریکایی، هواپیمای مسافربری با قریب به ۳۰۰ مسافر از زن و مرد گرفته تا کودک ایران اسلامی را در آسمان خلیج فارس و آن هم در خاک ایران مورد هدف قرار می‌دهد و آنان را به شهادت می‌رساند و بدنیال این اتفاق به فرمانده این ناو، نشان شجاعت می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: چه‌قدر پلیدند و چه‌قدر بی حیا هستند که دم از حقوق بشر می‌زنند اما چنین جنایتی را رقم می‌زنند و مدال شجاعت به گردن فرمانده ناو می‌آویزند.

آیت‌الله  معلمی، بیان کرد: اگر چنین اتفاقی از هر فرد، کشوری و جریانی، صادر شود او هرگز حق ندارد از حقوق بشر سخن بگوید و کمترین رعایت را نسبت به حقوق انسان‌ها ندارند؛ چرا که هواپیمای مسافربری را با مسافران کودک و زن و جوان مورد هدف قرار می‌دهند و بی شرمانه مرتکب چنین جنایتی می‌شوند.

وی عنوان کرد: امریکایی‌ها به جای عذرخواهی، افتخار می‌کنند و مدال شجاعت به فرمانده خبیث‌شان اهدا می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری، گفت: این ایام سالگرد  آن حادثه تلخ برای همه بشریت حق طلب و آزادی‌خواه در سطح جهان است؛ نه تنها ملت ایران در این واقعه مصیبت زده شده بود، بلکه همه انسان‌های آزاده در برابر چنین مظلومیت مسافران بیگناه و چنین جنایت و ظلم آشکاری، احساس نفرت به ظالمین و همدردی با مظلومان پیدا می‌کنند.

آیت‌الله  معلمی، تصریح کرد: به فضل الهی، ملت ایران این شرارت‌های استکبار را تحمل کرد اما زیربار تسلیم و سازش نرفت و خدای رحمان عنایت کرد و این قدرت موشکی و نظامی امروز چه از ارتش، چه سپاه و چه نیروی انتظامی از دشمن، چشم زهره گرفته است و دیگر نمی‌توانند فکر حمله نظامی به یاران را در سر بپرورانند.

وی اذعان کرد: این اقتدار، تحقق وعده خدای رحمان است که در برابر ظالمان باید اهل مقاومت باشید نه اهل کوتاه آمدن و سازش؛ تسلیم شدن در برابر ظالم متجاوز او را در ظلمش، فرصت می‌دهد و مظلومان را در تحمل ظلم، گرفتاری بیشتری عاید می‌شود.

عضو خبرگان رهبری، متذکر کرد: استقامت مردم ایران به فضل خداوند نتیجه داد و این هوشیاری ولایت در کنار بصیرت ملت، عزت امروز ایران را به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱