خریداران و فروشندگان دست به عصا شدند؛

سقوط ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۱۵۸۰
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه بازار طلا شدیدا دچار نوسانات شدیدی شده است؛ گفت: بازار کاهشی طلا در حال حاضر موقت و التهابی است و این بلاتکلیفی موجب شده است تا بازار کاملا راکد بماند.
۰
plusresetminus
سقوط ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین اتفاقات بازار طلا و سکه، طی روز جاری اظهار کرد: بازار طلا و سکه شدیدا تحت تاثیر جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار گرفت و دچار نوسانات شدیدی شده است.

وی افزود: به گونه‌ای که بازار طلا از هفته گذشته که قیمت هر مثقال طلا 5 میلیون و 700 هزار تومان بود، در هفته جاری به 4 میلیون و 800 هزار تومان رسید و در واقع هر مثقال طلا عرض چند روز 900 تومان کاهش پیدا کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و  جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: بازار کاهشی طلا در حال حاضر موقت و التهابی است و زمان می‌برد و لذا نمی‌شود به طور قطع به این روند کاهشی امیدوار بود.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا در مازندران، ادامه داد: در بازار حال حاضر طلا، نه کسی خریدار است و نه فروشنده، این موضوع مربوط به مازندران نیست و در تمام کشور، وضع به همین منوال است.

نصیری بیان کرد: به این دلیل که در حال حاضر بازار معاملات طلا و سکه راکد است، قیمت‌ها پایین کشیده است و باید دید در ادامه اوضاع به چه ترتیبی رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: در بازار امروز سکه امامی 12 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذرای شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، افزود: هر گرم طلا نیز در بازار امروز، یک میلیون و 170 هزار تومان در معاملات محاسبه می‌شود و در مقایسه با هفته گذشته، گرمی 100 هزار تومان کاهش داشته است.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا در مازندران، اعلام کرد: در حال حاضر، خریداران و فروشندگان بازار طلا، منتظر آینده بازار هستند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد و این بلاتکلیفی موجب شده است تا بازار کاملا راکد بماند.

نصیری اذعان کرد: از آن‌جا که فروشندگان، قیمت خرید بالاتری نسبت به قیمت فعلی بازار دارند، نمی‌فروشند و خریداران نیز از ترس اینکه بازار طلا مجددا دچار افت و ریزش چند پله‌ای شود، اقدام به خرید نمی‌کنند.

وی متذکر شد: عملا در شرایط فعلی بازار به نقطه صفر و خنثی رسیده است و حتی اگر در بازارهای چند هفته گذشته، چند خرید و فروش طلای آب شده انجام می‌شد، اکنون دیگر این معاملات هم انجام نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، اعلام کرد: ذات سرمایه ترسو است و آن عده‌ای که طی این مدت اقدام به خرید طلا و سکه کردند و اکنون در دست آن‌ها قرار دارد، از ترس زیان بیشتر، راغب به فروش طلا و سکه هستند و از آن‌جا که پول و نقدینگی در میان خریداران کم است، خود به خود این فروشندگان، سرگردان هستند.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا در مازندران، یادآور شد: خرید طلای دست دوم نیز از تب‌وتاب افتاده است و در واقع خرید طلا از منظر زینتی از رونق افتاده است و طلا دیگر جنبه سرمایه‌ای پیدا کرده است.

نصیری اضافه کرد: خریداران بازار طلا برای اینکه ارزش پول‌شان پایین نیاید و بتوانند با نوسانات خود را بالانس کنند و از قافله تورم عقب نمانند، می‌آمدند و اقدام به خرید طلای دست دوم و آب شده می‌کردند که دارای اجرت کمتری در بازار است، اما عملا این عده نیز تحت تاثیر نوسانات اخیر، دست نگاه داشته‌اند.

وی اظهار کرد: تمام اتفاقات و نوسانات بازار طلا در هاله‌ای از ابهام است و خریداران و فروشندگان و فعالان بازار طلا، منتظر آینده بازار طلا هستند تا ببینند با روی کار امدن بایدن چه تغییری در بازار طلا اتفاق خواهد افتاد تا بر اساس آن در بازار فعالیت کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، گفت: وقتی اقتصاد ما تحت تاثیر یک انتخابات در آن طرف دنیا دچار چنین نوساناتی می‌شود، انتظار بیش از این هم نباید از آن داشت و نتیجه این می‌شود که بازار در رکود کامل به سر می‌برد.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا در مازندران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای آینده بازار طلا چیست؛ می‌گوید: پیش بینی ما این است که مطمئنا طلا در آینده دوباره روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت، چرا که پشتوانه ما پشتوانه‌ای نیست که بخواهد این فاصله را جبران کند و این فضا متاثر از جو روانی، شایعات و التهابات موقتی است که زودگذر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴