گفت‌وگو بلاغ با "حامی" رزمنده‌ همیشه در میدان؛

به‌دنبال رفقای شهیدم می‌گردم/روایت پیکر شهیدی که بوی عطر می‌داد

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۵۲
رزمنده‌ همیشه در میدان هم اکنون که با حضور در گروه های تفحص به دنبال همرزمان مفقوالاثر از میدان های جنگ است، گفت: ما در شهدا ذوب شدیم و بر خود لازم می‌دانم که همچنان به دنبال رفقای خود باشم.
۰
plusresetminus
به‌دنبال رفقای شهیدم می‌گردم/روایت پیکر شهیدی که بوی عطر می‌داد
به گزارش بلاغ، 31 شهریور که از راه می‌رسد، یاد شروع جنگ نابرابر، دلاوری‌های رزمندگان و روزهای تلخ و شیرین در ذهن‌ها دوباره زنده می‌شود.

دفاع مقدس واژه‌ای شایسته برای تعریف خلاصه هشت سال استقامت، ایثار و از جان مایه گذاشتن برای حفظ میهن اسلامی است چراکه رزمندگان ایرانی برای دفاع از آرمان‌های خود وارد جنگ با دشمن متجاوز شدند.

هر ثانیه دفاع مقدس دارای گنج معنوی و لحظاتی ناب بوده که بیان آن از زبان رزمندگان حاضر در جبهه‌ها شیرین‌تر و شیواتر است.

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به پای خاطرات آقای حامی گت‌آقازاده یکی از رزمندگان فریدونکناری که ملقب به "حامی" بوده و هنوز هم در صحنه دفاع مقدس حضور دارد نشسته‌ایم.



این رزمنده و جانباز دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: متولد شهریور 1345 از شهر فریدونکنار استان مازندران هستم و سال 60 در سن 15 سالگی برای نخستین بار وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال 42 فرمودند که سربازان من در گهواره‌ها هستند و سال 57 که انقلاب می شود این سربازان به فرماندهی امام هدایت می شوند و با انگیزه تبعیت از ولایت و در مسیر سیدالشهدا(ع) وارد جبهه ها شدند.



حامی با اشاره به اینکه انقلاب و جنگ ما وصل به کربلای امام حسین(ع) است تصریح کرد: همانطور که صحنه کربلا میدان حضور افراد با شور یا با شعور بود دفاع مقدس هم به همین صورت بوده است.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه ملاک قضاوت یک فرد حال امروز او است گفت: بسیاری از افراد در زمان جنگ فرمانده یا رزمنده پرتلاشی بودند اما باید مشاهده کرد که آن فرد در زمان فعلی از چه نگرشی برخوردار است.


وی که هم اکنون با حضور در گروه های تفحص به دنبال همرزمان مفقوالاثر از میدان های جنگ است در پاسخ به این سوال که چه شده که همچنان در این مسیر است تاکید کرد: ما در شهدا ذوب شدیم و بر خود لازم می دانم که همچنان به دنبال رفقای خود باشم.

حامی با اشاره به اینکه از سال 91 وارد کار تفحص شده است اظهارکرد: با دستور سردار باقرزاده مسئول مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح وارد کار تفحص شدم و همچنان در این زمینه مشغول فعالیت هستم.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با بیان خاطره ای از تفحص شهدا در کشور عراق خاطرنشان کرد: قبرستانی در عراق که محل دفن نظامیان عراقی و ایرانی بوده و بیش از 80 نفر از اسرا و مجروحین به شهادت رسیده در آنجا دفن شده بودند پیدا شدند و همچنین یکی از پیکرهای شهدای ایرانی در بین اجساد عراقی پیدا شده بود که عراقی ها این پیکر را پیدا کرده و تا زمانی که ما به منطقه برسیم عراقی ها دور قبر این شهید نشستند خاک قبر را به تبرک گرفته و درحال گریه هستند، از آنها موضوع را جویا شدیم گفتند"این پیکر ایرانی زمانی که پیدا شد بوی عطر می داد و به همین خاطر مورد توجه ما قرار گرفت".



وی با اشاره به اینکه همه باید در این روزها پایبند به انقلاب و آرمان های شهیدان باشیم، افزود: ما بدهکار شهدا و انقلاب هستیم و به عنوان رزمنده هیچ انتظاری از مسئولان نداریم اما به این اصل اعتقاد داریم که هرکسی کربلای دیروز خمینی(ره) را درک کرده باشد خیانت به مردم و جمهوری اسلامی نمی کند.

حامی با بیان اینکه ما میترسیم از روزی که شب اول قبر شهدا به فریادمان نرسند ادامه داد: برخی از شهدا مانند شهید حسین محمدعلی پور به جرم اینکه به امام خمینی(ره) پس از اسارت توهین نکرد دست و پا بسته زیر تانک بردن و به شهادت رساندن.



به گزارش بلاغ، دفاع مقدس دارای ابعاد مختلفی است که هر ورق از کتاب قطور آن فصل جدیدی را به روی اقشار مختلف جامعه باز می کند و چه خوب است که با درک صحیح آن بتوان گام های بلندی را در حفظ آرمان های کسانی که در این راه از جان و مال خود گذشته اند حفظ و حراست کنیم.

اینک که دفاع مقدس به مرز چهل سالگی و به نوعی بلوغ خود رسیده جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی پیشرفت های چشمگیری را شاهد است که بسیاری از آنها به برکت همین استقامت و پایداری رزمندگان بوده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲