تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۴۳۲۸۹۹
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اقدام مذبوحانه تعرض جنگنده‌های آمریکا، نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود؛ گفت: هیچ شکی برای کسی باقی نگذاشت که این اقدام، یک اقدام تروریستی محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus
تروریستی بودن اقدام امریکایی‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست/لزوم پیگیری قاطعانه وزارت خارجه از حقوق ملت ایران
آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در واکنش به تهدید پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان از سوی دو فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی در جمعه شب گذشته در آسمان سوریه که منجر به زخمی شدن تعدادی از مسافران این پرواز و در نهایت فرود اضطراری هواپیمایی ایرانی شد؛ اظهار کرد: پس از شهادت سردار شهید سلیمانی، که به دستور شیطان بزرگ آمریکا اتفاق افتاد، به حمد خدا تا این لحظه، مرحله به مرحله جمهوری اسلامی با اراده نشات گرفته از مقام امامت و ولایت، آمریکا و دست نشانده‌هایش را در منطقه تحقیر کرد.

وی افزود: چه در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق و چه اخیرا در سفر نخست وزیر عراق به ایران که رهبر معظم انقلاب صریحا فرمودند:« آمریکا مهمان شما را در خانه شما ترور کرد.» خوب این برای عرب‌ها خیلی موضوع مهمی است؛ چرا که احترام به مهمان و از آن سو تعرض خصمانه به مهمان یک فرد عرب، خیلی مسئله مهمی برای عرب‌ها است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با این جمله، تلنگری به عرب‌ها زد و می‌رود که بساط نظامی امریکا از عراق و از منطقه برچیده شود؛ بنابراین این تلاش مذبوحانه و اینکه یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی که با کسب مجوز از کشور مقصد یعنی لبنان، و همچنین عراق و سوریه را مورد تعرض قرار می‌دهند، با کدام مقررات بین المللی همخوانی دارد؟

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: مزاحمت ایجاد کردن و تعرض به این هواپیمای مسافربری، در خاک یک کشور بیگانه، با کدام مقررات بین المللی سازگاری دارد؟ وقتی که با هیچ یک از مقررات بین المللی سازگاری نیست، اولا سوال مردم منطقه این خواهد بود که اصلا هواپیماهای جنگی آمریکا در خاک سوریه چه می‌کنند؟ دوم اینکه آیا به دعوت دولت سوریه آمده‌اند و یا متجاوزند؟ خوب این دست از مسائل، موضوعاتی است که مردم درک می‌کنند و برایشان سوال برانگیز می‌شود.

معلمی بیان کرد: اگر روسای زبون و مزدور برخی از کشورهای عربی در منطقه همچنان در سایه وابستگی به امریکا بخواهند به حیات ننگین‌شان ادامه بدهند، مورد نفرت و انزجار مردم حق طلب و آزادی خواه منطقه قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: این اقدام بسیار حرکت مذبوحانه، تلاش بی ثمر و مزاحمت برای هم دولت سوریه و هم برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و در حقیقت نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود و این در حالی است که در جاهای دیگر، فریاد مدافع حقوق بشر را سر می‌دهند و سوال اینجا است که این مسافرانی که داخل هواپیما بودند، جزو بشر به شمار نمی‌آیند؟ چرا باید خلبان هواپیما ناچار شود ارتفاع را تاحدی و با سرعت برای دور شدن از خطر کم کند که مسافران اینگونه مورد لطمه و آسیب قرار بگیرند؟

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: این مسائل حکایت از وحشی گری سردمداران امریکایی و برخورد جنگلی آن‌ها دارد، یعنی همانند یک حیوان درنده، می‌خواهند به هر چیزی که به دست‌شان رسیده، چنگال بزنند.، اما به خواست خدای رحمان، هر چه زودتر، ریشه امریکا و عواملش در منطقه، کنده خواهد شد.

امام جمعه قائم‌شهر اضافه کرد: آگاهی و فهم مردم در این جریانات، سرمایه بزرگی است که بدانند و یاد کنند شرایط و ماهیت آمریکا را که اگر امام خمینی (ره) در 40 سال قبل فریاد می‌زدند که «امریکا شیطان بزرگی است و رابطه هر ملتی با امریکا را رابطه گرگ و میش معرفی می‌کردند و معقتقد بودند مردم عالم در برابر امریکا، چاره‌ای جز مقاومت و ایستادگی نداشته و ندارند» به چه علت و استدلالی بوده است.

معلمی گفت: بنابراین ملت ایران در سایه امامت و ولایت با مقاومت توانست شر امریکا را کوتاه کند و امیدواریم این وضعیت شکست دشمن، با همین ایستادگی و باور و ولایت مداری، ادامه پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام امریکایی‌ها، هیچ شکی برای کسی باقی نگذاشت که این اقدام جنگنده‌های امریکایی، یک اقدام تروریستی دولتی محسوب می‌شود، چرا که این جنگنده‌ها بدون موافقت و دستور فرماندهان مافوق خود، اقدام به چنین حرکتی نمی‌کردند و لذا این اقدام، یک اقدام تروریستی محسوب می‌شود و باید وزارت امور خارجه ما از طریق مجامع بین المللی، مجدانه و قاطعانه، پیگیر این موضوع باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: باید کشورهای منطقه و کشورهای آزادی که حامیان حقوق بشر را ادعا دارند باید این اقدام امریکایی‌ها را محکوم کنند و باید امریکا را مورد ملامت و سرزنش قرار دهند و البته این حرکات ایضایی، کار را به جایی نمی رساند؛ چرا که اگر جرأت برخورد نظامی را با جمهوری اسلامی می‌داشتند، دست به این حرکات مذبوحانه نمی‌زدند.

معلمی متذکر شد: خوشبختانه اقتدار نیروهای مسلح ما از ارتش، سپاه و نیروهای مردمی به حدی است که شیطان بزرگ، دلش در هراس باشد و  عواقب برخورد نظامی به جمهوری اسلامی ایران را برای خود، خطرناک می‌بینند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲