گزارش بلاغ از اتفاقات چهارشنبه‌سوری فریدونکنار؛

شب بدون مصدوم تا ضبط یک تفنگ بادی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۸۵۰۹۴
چهارشنبه‌سوری امسال هیچ مصدومی در فریدونکنار نداشت اما خانواده‌ها از سر و صداهای به‌وجود آمده گلایه‌مند بوده و استرس داشتند.
۰
plusresetminus
شب بدون مصدوم تا ضبط یک تفنگ بادی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، چهارشنبه‌سوری که از سنت‌های قدیمی ایرانی‌ها است و در چهارشنبه آخر سال با برپایی برخی آداب و سنت‌ها مانند پریدن از آتش و پخت آش به استقبال نوروز می‌رفتند اما این آئین سنتی با ترقه‌بازی و آتش‌بازی تغییر کرده و موجی از نگرانی را در بین شهروندان و خانواده‌ها و مسئولان ایجاد کرده که در روزهای پایانی سال کام یک شهروند و خانواده به دلیل اتفاقات چهارشنبه آخر سال تلخ نشود.

چهارشبنه آخر سال ۱۴۰۲ به دلیل اینکه روز تحویل سال نو ۱۴۰۳ در روز چهارشنبه خواهد بود از چندی قبل گمانه‌زنی‌هایی را به وجود آورد که آئین چهارشنبه‌سوری در این هفته برگزار خواهد شد یا هفته بعد اما از غروب امروز با سر و صداهایی که از سطح شهر به گوشمان رسید متوجه شدیم که امشب همان چهارشنبه‌سوری است.

فریدونکنار شاهد یک اتفاق در چهارشنبه‌سوری بود
حسن هاشم‌پور فرمانده انتظامی فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: اتفاق خاصی در شب چهارشنبه آخر سال در فریدونکنار مشاهده نشده و برخی از جوانان با حضور در منطقه پل میلاد اقدام به ترقه‌بازی البته از نوع مجاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نگاه ما به مسئله چهارشنبه‌سوری یک نگاه اجتماعی است و معتقدیم نباید جلوی شادی شهروندان گرفته شود به‌دنبال برخورد سخت با افراد حاضر نیستیم البته نسبت به امنیت و آسایش شهروندان حساس هستیم.

فرمانده انتظامی فریدونکنار تصریح کرد: امشب چندین مورد تذکر از سوی ماموران انتظامی در سطح شهر مانند مناطق پل میلاد و همچنین در روستاها مانند روستای ازباران به حاضرین در چهارشنبه‌سوری داده شد تا شاهد اتفاق‌های ناگوار نباشیم.

هاشم‌پور یادآورشد: تنها اتفاق قابل ذکر امشب درگیری دو جوان در پل میلاد بوده که یکی از این افراد دارای اسلحه تفنگ بادی نیز بوده که با حضور به موقع ماموران انتظامی هر دو نفر دستگیر شده و اسلحه مورد نظر نیز ضبط شد.

قاسم مجیدی رئیس اورژانس فریدونکنار نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: هیچ مصدومی در فریدونکنار بابت چهارشنبه‌سوری نداشتیم.

به گزارش بلاغ، از اینکه چهارشنبه‌سوری امسال هیچ مصدومی در فریدونکنار نداشت جای خوشحالی است اما در همین فریدونکنار خانواده‌های بسیاری از سر و صداهای به‌وجود آمده گلایه‌مند بوده و استرس شکسته شدن شیشه‌های منازل و مغازه خود را از بابت انفجارهای صورت گرفته داشتند.

اما یک سوال بزرگ این آیا واقعا هیچ راهی برای اینکه این نگرانی‌ها در بین خانواده‌ها کم شود وجود ندارد و آیا نمی‌توان با هیچ تدبیری جلوی اتفاقات پیش‌بینی نشده را گرفت و یک ساز و کار درست فرهنگی را جایگزین این پدیده‌ای که در این سال‌ها موجب نارضایتی بسیاری از افراد شده کرد.

به نظر بسیاری از کارشناسان فرهنگی اگر مسئولان اراده لازم را برای برپایی یک آئین سنتی جشن چهارشنبه آخر سال داشته باشند می‌توان هم زمینه یک برنامه فرهنگی سالم را تدارک دید که آن‌هایی که علاقمند به حضور در این آئین هستند از جشن چهارشنبه‌سوری محروم نشوند و هم اینکه با این کار شاهد کاهش اتفاقات ناگوار خواهیم بود و چه بسا به مرور زمان شاهد از بین رفتن همین ترقه‌بازی‌ها هم باشیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷